Bare noen tanker jeg vil lufte, siden jeg selv har vært gjennom MA fire ganger.
Vil du bli beroliget av å finne hjertelyd, eller vil du kjenne økende trang til å sjekke oftere enn ukentlig? Hva om du ikke finner hjertelyden. Klarer du å slå deg til ro med at det ikke trenger å bety at noe er galt? Av egen erfaring er det vanskelig å finne hjertelyd, og spesielt så tidlig kan jeg tenke meg.
Dette er mitt 4. Svangerskap etter 3 MA på rad. De andre gangene har jeg testet med strips for å se økning, begynt med ultralyder fra uke 6 (det ene svangerskapet ble det hele 5 ultralyder på to uker). Jeg har ikke kjent meg beroliget i det hele tatt.
Denne gangen tok jeg en test for å finne ut at jeg er gravid, deretter hCG med to dagers mellomrom. Og ang ultralyd velger jeg heller å ta en ultralyd hver 2. uke i den sårbare perioden jeg er nå. Er 6+6 nå, og det lengste jeg har kommet siste svangerskapene er 9+1. Prøver også å stole på symptomene. Er veldig kvalm og har mye brekninger, trøtt og sliten, redusert matlyst. Prøver å glede meg over at jeg er gravid og skyve bekymringene unna. Kommer jeg meg til OTUL på sykehuset så tror jeg at jeg tør å slippe jubelen løs.
Det jeg vil fram til er at jeg ikke tror at en Doppler nødvendigvis hjelper mot uroen og frykten for å miste. Har du mulighet til en ultralyd?