FET

Kokokos

Flørter med forumet
Hvor viktig er det at innsett stemmer på dagen overens med eggløsning? En eggløsningstest viser positiv 12-36 timer før selve eggløsningen, altså en forskjell på 24 timer. Klinikkene operer med innsett i forhold til hvor mange dager siden eggløsning, altså innsett av tredagers egg nøyaktig tre dager etter første positiv test. Hva skjer om man setter inn en dag «for tidlig»?

Det opereres med en standard for den spesifikke tiden tilbakeføring, så vidt jeg har forstått. Det er teorier som omhandler at implantasjons-vinduet kan avvike denne standarden hos noen kvinner. Selv har jeg fått tilbakeført flere blastoer av god kvalitet, og ble med bakgrunn i dette bl.a. anbefalt å måle implantasjons-vindu ved hjelp av ER-Peak test. Denne gjorde Hausken ved å ta en biopsi/ vevsprøve fra livmoren. Vi er i påvente på svar.

https://www.fertilityiq.com/topics/embryo-transfer/when-is-the-era-test-appropriate

Tror at dette med implantasjonsvinduet sjekkes som siste utvei, riktignok.

Her har jeg ved frys i naturlig syklus satt ovitrelle etter måling av dominerende folikkel (som har blitt stor nok) på ul. Har fått fått bekreftet at det nærmer seg med positiv el-test ca. samtidig. Deretter teller de 36 timer etter ovitrelle og legger til antall dager på embryoet. Hvis jeg nå husker dette riktig. :bag:

Ved måling med el-test (uten ul og ovitrelle) antas det vel at egget slipper 36 t. etter positiv? Dette kan vel variere litt, men jeg har tenkt at de da går ut fra at det er noe slingringsmonn?

Back
Topp