Fet hud

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Jeg har fet hud i ansiktet, og det irriterer meg. Det er sjelden jeg får kviser, det er den fettete følelsen/glansen i panna plager meg.
Så, har du noen tips til pleie/kremer/sminke/hva som helst? :)
 
Jeg har fet hud i ansiktet, og det irriterer meg. Det er sjelden jeg får kviser, det er den fettete følelsen/glansen i panna plager meg.
Så, har du noen tips til pleie/kremer/sminke/hva som helst? :)
Vask ansiktet hver morgen og kveld med mild ansiktssåpe, og ta på fuktighetskrem hver dag.
Angående sminke så lønner det seg å bruke en matt foundation og ta på pudder. Men prøv å gå uten sminke på huden en stund hvis du kan.
Du får også kjøpt sånne «blotting paper» som du kan bruke på ansiktet om det blir ille midt på dagen osv, for å få bort olja.
Hvis det er et stort problem så kan du ta en tur til legen å sjekke hormonene dine, veldig oljete hud kan være pga hormoner :)
 
Jeg har fet hud i ansiktet, og det irriterer meg. Det er sjelden jeg får kviser, det er den fettete følelsen/glansen i panna plager meg.
Så, har du noen tips til pleie/kremer/sminke/hva som helst? :)
Viktig å finne riktig ansiktsrens og fuktighetskrem. Jeg har slitt med fet hud i ansiktet i mange år og fikk ikke bukt på det før jeg begynte å bruke Mary Kay sin TimeWise serie for fet/oljet hud. Kan virkelig anbefale å teste den ut.
Ellers kan jeg også varmt anbefale translucent loose powder som er et fargeløst pudder som fikserer sminken og absorberer overflødig olje. Det matter ned huden super bra og er min livredder i varmen spesielt :)
 
Viktig å finne riktig ansiktsrens og fuktighetskrem. Jeg har slitt med fet hud i ansiktet i mange år og fikk ikke bukt på det før jeg begynte å bruke Mary Kay sin TimeWise serie for fet/oljet hud. Kan virkelig anbefale å teste den ut.
Ellers kan jeg også varmt anbefale translucent loose powder som er et fargeløst pudder som fikserer sminken og absorberer overflødig olje. Det matter ned huden super bra og er min livredder i varmen spesielt :)
Tusen takk for tips :cat:
 
Back
Topp