Festmiddag med jobben

BRGN29

Betatt av forumet
Jeg må bare høre med dere.. for jeg trenger litt tips og råd!
Skal til uken på seminar med jobben, hvor det blir festmiddag på kvelden.
Siden jeg nå bare er 4+4 ønsker jeg ikke å si det helt enda til sjefen. Vil holde det skjult litt til..

På slike tilstelninger er det jo alltid alkohol tilstede, og det blir alltid mye mas om at man må drikke..
Er det noen som har gode dekkhistorier man kan bruke for hvorfor man ikke drikker? Orker ikke alt maset.
Jobber i en bedrift med flest menn.

:anyone

Det er en tråd lenger ned fullstappet med slike tips :)

Jeg så den ikke, scrollet igjennom sidene. Skal sjekke igjen, takk :)

Jeg var på lønningspils på fredag.
Vi har det ganske hektisk på jobb om dagen, og jeg sa som sant var at jeg må føle meg ganske opplagt for å ha lyst på alkohol. Sa at "Jeg begynner med Pepsi Max også får jeg se". Gikk aldri over til alkohol :P

Jeg var på lønningspils på fredag.
Vi har det ganske hektisk på jobb om dagen, og jeg sa som sant var at jeg må føle meg ganske opplagt for å ha lyst på alkohol. Sa at "Jeg begynner med Pepsi Max også får jeg se". Gikk aldri over til alkohol :p

Supert tips :)

«Går på en medisin som gjør meg veldig dårlig av alkohol» har funket for meg. Det begynte med at det var sant, men merket at ingen stilte flere spørsmål da jeg sa det, så det er en mulighet også som dekkhostorie.

Forrige graviditet var jeg på noen tilstelninger på jobben med drikkings, men da var det typ drikking på kontoret og ikke noe rart å drikke rett fra boks/flaske. Da tok jeg en ølflaske/boks, åpna den, gikk på do og tømte den og fylte med vann :) fylte den opp igjen hver gang jeg tissa.

En annen gang var jeg et sted der vi typisk drakk fra glass. Da tok jeg i mot en øl, stod med den i hånda lenge (ingen tenker over om man faktisk drikker), så gikk jeg i baren og fikk de til å diskrè tømme den ut og bytte innholdet med alkoholfri øl. Den gikk jeg lenge og nippa til. Var en som spanderte øl på meg, den satt jeg med lenge før jeg gikk på do, innom baren på veien og fikk de til å tømme den ut og fylle opp med alkoholfri øl.

Etter hvert som folk blir fulle legger de ikke merke til om/hva/hvor mye alle andre drikker.

Hvis man ikke orker å gå rundt og late som man drikker, så er jeg fan av å bare si «nei, orker ikke drikke i dag. Tar kanskje et glass etterpå». Uten å komme med lange historier og unnskyldninger. Opplever at folk aksepterer det mye mer enn man tror på forhånd. Fordel at du jobber med menn, de tenker kanskje ikke graviditet med en gang ;)

Du går på antibiotika!! Mot uvi ;-) Bør ikke drikke da fordi den kan miste evnen til å bekjempe infeksjonen :hilarious:

«Går på en medisin som gjør meg veldig dårlig av alkohol» har funket for meg. Det begynte med at det var sant, men merket at ingen stilte flere spørsmål da jeg sa det, så det er en mulighet også som dekkhostorie.

Jeg har aldri vært i en situasjon hvor jeg plutselig ikke kan drikke, så redd det jeg kom til å si hadde blitt vagt, eller jeg hadde begynt å si flere ting i løpet av kvelden for jeg ikke kom på første historien :D jeg pleier jo alltid vanligvis å ta noen øl når jeg er ute med jobben, så ville vært unaturlig om jeg plutselig ikke hadde lyst på.

Forrige graviditet var jeg på noen tilstelninger på jobben med drikkings, men da var det typ drikking på kontoret og ikke noe rart å drikke rett fra boks/flaske. Da tok jeg en ølflaske/boks, åpna den, gikk på do og tømte den og fylte med vann :) fylte den opp igjen hver gang jeg tissa.

En annen gang var jeg et sted der vi typisk drakk fra glass. Da tok jeg i mot en øl, stod med den i hånda lenge (ingen tenker over om man faktisk drikker), så gikk jeg i baren og fikk de til å diskrè tømme den ut og bytte innholdet med alkoholfri øl. Den gikk jeg lenge og nippa til. Var en som spanderte øl på meg, den satt jeg med lenge før jeg gikk på do, innom baren på veien og fikk de til å tømme den ut og fylle opp med alkoholfri øl.

Etter hvert som folk blir fulle legger de ikke merke til om/hva/hvor mye alle andre drikker.

Hvis man ikke orker å gå rundt og late som man drikker, så er jeg fan av å bare si «nei, orker ikke drikke i dag. Tar kanskje et glass etterpå». Uten å komme med lange historier og unnskyldninger. Opplever at folk aksepterer det mye mer enn man tror på forhånd. Fordel at du jobber med menn, de tenker kanskje ikke graviditet med en gang ;)

Om dette blir en mulighet skal jeg gjøre det :D
Tusen takk for fantastisk råd!

Syntes det er trist at det er så stort drikkepress her til lands at man må juge for å slippe å drikke.

Si det som det er: Jeg har ikke lyst til å drikke, og det må dere respektere!

Sorry, kjenner jeg blir provosert av drikkepress ;)

Syntes det er trist at det er så stort drikkepress her til lands at man må juge for å slippe å drikke.

Si det som det er: Jeg har ikke lyst til å drikke, og det må dere respektere!

Sorry, kjenner jeg blir provosert av drikkepress ;)

Ja jeg og.. hadde det bare vært min avdeling hadde jeg ikke brydd meg, men skal i samling med folk fra hele landet. Skal på lønningspils på lørdag, og da er det ikke noe stress med å ikke drikke..

Kjører som regel til sosiale tilsetninger og da er det en veldig god grunn for ikke å drikke.
Er planlagt lønningspils med jobben om noen uker. Heldigvis bor jeg landlig til og da velger jeg å kjøre fordi drosje koster en dullion.
Bare håper ikke magen synes ennå

Back
Topp