Festmeny

*Gullungene*

Forumet er livet
Trenger hjelp fra dere.
Miks deres egen 3 retters meny.
Hva ville dere ha valgt av følgende:

FEST MENYER
Forretter

?Skalldyr bisquite servert med kamskjell

?Foie grais servert med honning glaserte epler og salat (kr 40,- pp. i tillegg)

?Krydder panert Kongekrabbe servert på sprø salat vent i fransk dressing og mango chutney

?Hjortecarpaiccio servert med sprø salat, tyttebærolje, parmesan og maldonsalt  

Hovedretter av fisk og kjøtt

? Breiflabb saltimbocca servert med soltørket tomat saus, stekt fenikkel,  broccoli, sellerichips          og persille potet.

?Krydderstekt hellefisk servert med spinat, sukkererter ,broccoli, paprikapuré, baconvinagret og hjemmelaget urte-potetpuré

?Tunfisk mille feiuilles servert med stekt paprika, squash, aubergine, beurre blanche tilsmakt med chili, ingefær og tagliatelle

Ande confit servert med epleselleripuré,  bakt tomat, madagaskar peppersaus og Roswald potet

?Hjortefilet servert med viltsaus, glasert gulrot,stekt skogsopp frest rosenkål med                bacon og hjemmelaget urte-potetpuré

?Lammecarré servert med ratatouille, fersk asparges,timiansaus og Hasselback potet

? Tournedos gratinert med brie servert med sjampinjongsaus tilsmakt med trøffel, ovnsbakte grønnsaker rødløkskompott og salt bakt potet

Desserter

?Sjokolade fondant servert med chili bakt ananas

?Panacotta servert med sitrussalat tilsmakt mynthe

? Sorbet palett servert med sabayonne gratinert frisk frukt  

? Tarte Tatin servert med vanilje parfait

Komponer din egen selskapsmeny

3  Retter   Kr 540,-
4  Retter              Kr 615.-

Jeg hadde valgt.

Skalldyr bisquite servert med kamskjell

Hjortefilet servert med viltsaus, glasert gulrot,stekt skogsopp frest rosenkål med bacon og hjemmelaget urte-potetpuré

Sjokolade fondant servert med chili bakt ananas

Er det bryllupsmiddagen[;)]

Denne var vanskelig, for her var det veldig mye spennende. Jeg tror jeg hadde gått for:
?Hjortecarpaiccio servert med sprø salat, tyttebærolje, parmesan og maldonsalt  

Hovedrettene fikk jeg problemer med å velge mellom to:
 ? Breiflabb saltimbocca servert med soltørket tomat saus, stekt fenikkel,  broccoli, sellerichips          og persille potet.

eller
 ?Krydderstekt hellefisk servert med spinat, sukkererter ,broccoli, paprikapuré, baconvinagret og hjemmelaget urte-potetpuré

Dessertene visste jeg ikke hva halvparten var, så jeg gikk for den med sjokolade i navnet [;)]
?Sjokolade fondant servert med chili bakt ananas

(jeg ville forresten ikke latt dem trykke opp menyen til meg, for det er uhorvelig mye skrivefeil der..)

Forretter

?Krydder panert Kongekrabbe servert på sprø salat vent i fransk dressing og mango chutney

Hovedrett

? Tournedos gratinert med brie servert med sjampinjongsaus tilsmakt med trøffel,
   ovnsbakte grønnsaker rødløkskompott og salt bakt potet

Desserter

?Panacotta servert med sitrussalat tilsmakt mynthe

Åååååå, må ble jeg sulten her!!

Jeg ville valgt:

1) Skalldyr bisquite servert med kamskjell

2) Lammecarré servert med ratatouille, fersk asparges,timiansaus og Hasselbackpotet

3) Sjokoladefondant servert med chilibakt ananas

ORIGINAL: ynneh

på dette området må jeg ærlig innrømme at det er mya jeg ikke sjønner bæra av. shønner ikke hva alt er.. og for å si d fra en som er litt kresen, ville jeg nok ha valgt noe mere alt etende hvis det er snakk om bryllup og mange gjester, der det kansje er mange yngre som er litt mere kresen på maten, og da kan det fort bli bortkastet mat som er kjøpt inn. men det er bare min mening[;)]

Hehe... [;)]
Ikke så lett å forstå alt nei [:D]
Det er bare et tilbud på (ca) bryllupsmiddag (dersom vi ønsker å ha det på det stedet der)
Men vi kan mikse vår egen også.

Back
Topp