Festlig

tvilling38

Elsker forumet
Var veldig syk for ca 1,5 uke siden. Var til legen og de tok massevis med blodprøver. Hadde høy feber (39,4) og crp var 230. Hadde urinveisinfeksjon og fikk behandling for dette, men legen mente at mine andre symptom ikke hadde sammenheng med den.

Så går det noen dager og legen ringer. Skyhøye leververdier, jeg må ta nye blodprøver. Så en hel del dager der jeg er en berg og dalbane innvendig. Endelig får legen prøveresultatene.

Jeg har gallesten. Årsaken til feberen, kvalmen og oppkastet var at en av stenene hadde satt seg fast slik at galleblæren ble betent. Heldigvis har kroppen ordnet opp av seg selv. Ved sist måling var crp 11 og nesten alle leverprøvene var fine. Skal til ul av lever og galleblære.

Så nå kan jeg se fram til et svangerskap med gallestensproblemer. Ikke festlig i det hele tatt.

Er det noen her inne som er eller har vært gravid og hatt gallesten samtidig? Skulle gjerne ha visst litt om hva jeg har i vente.

jeg fikk gallestein da jeg ventet datteren min.. skikkelig vondt, men oppdaget fort at hvis jeg holdt meg unna veldig fet mat, visse grønnsaker som agurk og paprika, pluss litt andre ting, så fikk jeg ikke vondt, men hadde mer eller mindre murring i galleregionen under hele svangerskapet..
har nå fjernet hele greia, og det var helt fint..
så ikke vær bekymret, helt vanlig med galleproblemer under svangerskap fikk jeg vite da i allafall.
lykke til!!

ORIGINAL: hetta

jeg fikk gallestein da jeg ventet datteren min.. skikkelig vondt, men oppdaget fort at hvis jeg holdt meg unna veldig fet mat, visse grønnsaker som agurk og paprika, pluss litt andre ting, så fikk jeg ikke vondt, men hadde mer eller mindre murring i galleregionen under hele svangerskapet..
har nå fjernet hele greia, og det var helt fint..
så ikke vær bekymret, helt vanlig med galleproblemer under svangerskap fikk jeg vite da i allafall.
lykke til!!

Tusen takk for svar. Har "lest meg opp" på nettet nå. Har murringer hele tiden, men det tåler jeg. Håper jeg ikke blir like syk som jeg var igjen, for jeg er en skikkelig pyse når det kommer til kvalme og oppkast. Dette kunne ikke sammenlignes med svangerskapskvalme (jeg er vant til å spy opptil 6 ganger om dagen av det[:@]) 

You must log in or register to reply here.
Back
Topp