Festhelg...

MN82

Flørter med forumet
Skal til Bergen på langhelg om 1,5 uke, og det blir hotell, fest, restaurantmiddager osv hvor jeg vanligvis ville konsumert alkohol.
Hvilke unnskyldninger har dere for å ikke drikke? Evt hvordan maskere at dere ikke drikker?
Og jeg liker ikke lyst øl, så å bestille en Munkholm eller lignende i baren og få det i vanlig glass fungerer ikke...
 
Bestill alkoholfri vin, og la flasken stå i baren. Jeg har pleid å få 4cl eplemost i rocksglass med en isbit i("whiskey"), alkoholfrie drinker er enkelt å ordne.

Men anbefaler deg å hviske det til bartenderen/servitøren og holde seg til samme. Det viktige her, er å passe på at du bestiller dine egene drinker!

Ps: om du drikker en del, så husk at humøret må "stige" deretter ;)
 
Du kan og si at du ikke kan drikke for at du går på antibiotika kur for evt urinveisinfeksjon :p
 
Skal til Bergen på langhelg om 1,5 uke, og det blir hotell, fest, restaurantmiddager osv hvor jeg vanligvis ville konsumert alkohol.
Hvilke unnskyldninger har dere for å ikke drikke? Evt hvordan maskere at dere ikke drikker?
Og jeg liker ikke lyst øl, så å bestille en Munkholm eller lignende i baren og få det i vanlig glass fungerer ikke...

Åh! Så gøy med restaurantmiddager og hotell! Det ønsker jeg meg til bursdagen min i mai :hilarious:

Når det gjelder alkohol så ville jeg tatt en diskret prat med f.eks. hovmester eller servitør og gjort en avtale om at hver gang du bestiller vin eller øl så skal det være alkoholfritt.

Eller så kan du skylde på antibiotikakur, «hvit måned» eller noe sånn ;)
 
Oojhh jeg er i HELT samme situasjon.
Skal ha hele venneflokken på middag i helgen...
Jeg skal prøøøve og gå for en Gt uten Gin hehe..
Min mann skal kjøpe en flaske gin tilfelle noen spør om de kan få smake litt. Hehhe. Vet ikke helt hvordan dette kommer til å gå..
Får disse vite om det
VET alle det... og var ikke det som var meningen.
Skal på jente tur i mars
Da må jeg si det. Men da er det litt mer trygt føler jeg
 
Eeller bestill en alkoholfri drink? Er somregel veldig gode, og ser akkurat like ut :p
 
På private fester fylte jeg alkoholfri vin på en vanlig vinflaske. Ute bestilte jeg enten alkoholfri øl eller alkoholfri drinker. Og om noen spurte om hvorfor jeg drakk så lite så skylte jeg på en hodepine som ikke ville gi seg.
 
Hvis det er restaurantmiddag med vin rundt bordet. Skyld på en murrende migrene som du frykter vil utløses av vin
 
Takk for gode svar. Vi får se hva som blir løsningen, blir nok en miks av flere råd herfra :)
Og bare kom med flere forslag, vil tro det er flere enn meg som kommer til å trenge tips etterhvert.
 
:DMange gode tips her! Hvis noen spør hvorfor du ikke drikker, kan du bare si: «jeg er gravid!! Hahahahaha!» også le det vekk så alle tror du spøker og plutselig er det et nytt tema på gang! Litt risky kanskje:D
 
Jeg har en vinflaske som jeg skal fylle saft på :p

Ellers har sommersby gode alholfrie cider:)
 
Mannens jobb hadde helgetur med div servering før jeg hadde fortalt det til noen da jeg var gravid for 11 år siden. På den litt uformelle lunchen fikk jeg et glass rødvin, og hadde også en kopp kaffe. Fant da på å ta en slurk vin, holde den i minnen og "drikke" kaffe rett etterpå. Spyttet ut vinen i kaffekoppen. Ingen oppdaget flyttingen min av drikke, og det krympet litt i vinglasset, men ikke så mye at kelnerne kom med påfyll.
Festmiddagen senere på kvelden var litt værre, måtte trikse litt og skyve glass mellom mannen og meg da, ble litt mye drikke på han, men han klagde ikke ;)
 
Synes det er så irriterende at man MÅÅÅ være gravid hvis man ikke drikker, kan man ikke få lov til å gå ut og kose seg uten alkohol uten at alle skal spørre og grave? :(
Men som svar på spørsmålet må det velblisom andre sier, å bestille alkoholfrie drinker ;)
 
Synes det er så irriterende at man MÅÅÅ være gravid hvis man ikke drikker, kan man ikke få lov til å gå ut og kose seg uten alkohol uten at alle skal spørre og grave? :(
Men som svar på spørsmålet må det velblisom andre sier, å bestille alkoholfrie drinker ;)
Helt enig! Jeg kunne også ønske at det ikke umiddelbart ble spekulasjoner om graviditet når man takket nei til alkohol :rolleyes: Og folk er liksom ikke fremmed med å buse ut med spørsmål om graviditet heller. Da synes i alle fall jeg at det kan være vanskelig å holde maska :bag:
 
Når du er på restaurant kan du bestille alkoholfritt som mange sier. Hvis du skal på et forspill eller ut på byen så allierer du deg med mannen. Kjøp en øl hver. Lat som du drikker av den. Så kommer mannen bort med jevne mellomrom og ber deg holde glasset eller flasken hans. Så gir du han den fulle flasken tilbake og beholder den som nesten er tom. :happy:
 
Hehe. Vi hadde fest i går og jeg drakk "gin tonic " hele kvelden uten at en eneste merket at keg ikke drakk haha..
Så det funket HELT TOPP
 
Si at du bare ikke vil drikke :laughing002

For meg hadde det ikke vært et problem å si det, for folk vet jeg ikke drikker lenger og vennene våre verken graver eller maser. Verre hvis man har pleid å drikke og så plutselig slutter. Da hadde jeg kanskje fått bartender eller servitør med på laget og tatt alkoholfritt, som folk foreslår. I alle fall hvis folk kommer til å grave og mene det ene og det andre - selv om du har din fulle rett til å ikke drikke hvis du ikke vil, gravid eller ikke gravid, uten at de har noe med den saken å gjøre :rolleyes:
 
Back
Topp