festet...?

Lillemumma*KL

Forumet er livet
Kan man selv kjenne om han er festet... er så redd vannet skal gå uten at hodet er festet...=/
er kjent for å bli født litt for tidlig i vår familie, så j er så spent...
men da blir d vel til at j må gå over=)

Selv om hodet ikke har festet seg og vannet går så detter ikke ungen ut!! Må ha åpningen også...[;)]
Men får ikke sjekket det selv tror jeg..kommer vel ikke til ordentlig!!

Men klart... er ikke stort annet å gjøre dersom vannet går enn å ringe føden! KAN jo ta flere timer fra vannet går til babyen er ute!!

Hehe...fant jo en som passa da [;)]
(lette etter en navelstreng, men fant ikke..haha)

Hmm...hvis jordmoren ikke mener at det er noe å bekymre seg for....hmm!!
Men jeg hadde nok lagt meg ned....SÅ ringt føden!
"Nå ligger jeg på gulvet..og ikke fa.. om jeg flytter meg!"
Hehe..neida, men det går jo ann å gjøre det da..si at du har lagt deg ned... De sier sikkert at du må komme til en sjekk!...emh...*kremt*..fødsel!

ja åsså er d d at hvis vannet går og han ikke er festet så kan navlestrengen skli ned med vannet og bli liggende i klem slik at barnet ik får nok oksygen.... hmmm!
må vel bare legge seg ned å ringe=)

ORIGINAL: lillemumma

ja åsså er d d at hvis vannet går og han ikke er festet så kan navlestrengen skli ned med vannet og bli liggende i klem slik at barnet ik får nok oksygen.... hmmm!
må vel bare legge seg ned å ringe=)

Ahaa.....det er DERFOR dere tenker på det!!!
Lærte jeg noe i dag også!!

TAKK![:D]

Da jeg ble vist rundt i føden for noen uker siden, sa jordmor at: jeg skulle bare ^^keep moving^^når vannet kom, hun sa: ikke legg deg ned som i gamle dager, bare forsett å beveg sa hun, for det gir lettere fødsel[&:][&:]hun sa hvis svigermor eller din mor sier at du skal legge deg ned, så ikke hør på  dem sa hun... Noen som  blir klok av det??

Hmm..er vel det at de trodde det i "gamledager".. Alt forandrer seg jo!!
Så  får vel stole på dagens jordmødre da... vet vel mer i dag enn da??
Ikke for det..ikke "mer" enn 27 år siden jeg ble født da.....

Ja..får da håpe det Asil :-)
Vannet mitt gikk ikke før jeg var på fødestua...så...KAN skje det også!!
Ikke noe vits i å engste seg uten grunn for å si det sånn, men herregud så mye rart en skal gå å tenke på!

Hmm...vet ikke hvor tykk den er men er ikke såååååå veldig tykk... husker bare at den er sinnsykt ekkelt...usj!!! Rart å tenke på at en pose av blodårer og dingsebomser har hold liv i den lille så lenge!!!

Når jeg tenker meg om så har jeg vel beskrivelsen av min fra sist.... løpe og hente!!

(FANT.... Uhhh...skal vi se..står det her da!!
800 gram veide morkaka... Navelstrengen var 60 cm...og hadde 3 kar...jaja..ikke så spennende opplysning kanskje, men... slapp du ikke unna nå..hehe!!)

Fant et bilde da...for spes. nysgjerrige....
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Human_placenta_baby_side.jpg

Jeg har bedt om å få kopier av journalen min så jeg har det meste her..hehe!! Alt fra notering av telefonsamtalen de fikk av meg, rier på sykehuset, og forløp under fødselen! Hvordan jeg ble sydd osv..osv!!
Syns det var greit å ha det nå når jeg venter enda en!!

Tror nok at de har hørt det meste før.....[;)]

Så coooome on!!!!

Jeg var snill jeg når jeg skulle føde sist.... men..jeg beit mamma da...hehe!!
SNakk om å gripe sjansen...hehe!

ORIGINAL: Asil

Hadde det bare vært så vel at han falt ut, plopp! [:D]
Har hengt meg opp i denne navlestrengen som han kan vikle seg inn i - jordmora mi er veldig avslappa og synes ikke det er noe å tenke mye på, men hvorfor snakker da alle om å komme seg på rygg liksom?  (måtte bare prøve ut de der ekstra smiley'ene)

Asil
35+6

Jordmora mi sa det at ungan som regel en eller flere ganga i løpet av svangerskapet hadde navelstrengen rundt halsen, og at de vikla sæ ut av det og. Måtte spørre ho æ fordi du får jo høre fra alle at du skal ikke strekke dæ fordi navelstrengen kunne komme rundt halsen..
Det va og bare tull.

Første tulla mi va født med en diger knute ( skikkelig kjerringknute) på navelstrengen, Det va heller ikke så farlig.

Back
Topp