Festet men fortsatt bevegelig?

smiley :)

Glad i forumet
Assistert-jentene
Septemberbarna 2019
Dere som har fått konstantert at hodet er festet eller "nesten" festet, kan barnet fortsatt vende seg aktivt fra høyre til venstre side?
 
Jeg leste i en artikkel for noen dager siden at når hodet er festet vil ikke baby kunne bevege kroppen lengre fra ene til andre siden.
 
Dere som har fått konstantert at hodet er festet eller "nesten" festet, kan barnet fortsatt vende seg aktivt fra høyre til venstre side?

Jeg har forsøkt å google litt og da merket jeg at det var flere som mente at babyen fortsatt kunne bytte side mens andre igjen sa at det kunne være fordi jordmoren hadde misforstått og trodd at hodet var festet når det ikke var det, og derfor trodde den gravide at selv med festet hode så kunne babyen endre side.

Dermed er det mer interessant med personlig opplevelse fra de som er inne i den fasen nå. Bare litt nysgjerrig også fordi babyen her er sunker, nesten festet, likevel føler jeg den mer aktivt endrer side nå enn før. Før hadde jeg vondt på den ene siden under ribbeina, men i disse dager opplever jeg at det skjer på den andre siden også.
 
Her ligger hun nede i bekkenet, men hodet er ikke festet,men nesten. Hun kan fortsatt vende seg til begge sider. Jordmor sier det er ikke sikkert hun blir å feste seg helt siden jeg er 2 gangs.
 
Jordmor sa til meg at hodet ikke er festet fordi hun klarte å bevege litt på det. Men baby snur seg likevel ikke (vet ikke om det er fordi hun ikke kan eller ikke vil), har ligget med ryggen til samme side i snart 6 uker :)
 
Jordmor sa til meg at hodet ikke er festet fordi hun klarte å bevege litt på det. Men baby snur seg likevel ikke (vet ikke om det er fordi hun ikke kan eller ikke vil), har ligget med ryggen til samme side i snart 6 uker :)

Det er litt slik følelse jeg også hadde, at babyen ikke snudde seg før nå. Nå føler jeg den ruller som i en tørketrommel :p Fra den ene siden til den andre så altfor ofte, samme uken som jordmor sa at hodet var laaaangt nede og nesten festet. Ble overrasket da jeg merket bevegelsene for når man hører ordet "festet" så forventer man liksom ikke så mye romstering.


Her ligger hun nede i bekkenet, men hodet er ikke festet,men nesten. Hun kan fortsatt vende seg til begge sider. Jordmor sier det er ikke sikkert hun blir å feste seg helt siden jeg er 2 gangs.

Det er jo litt den samme beskjeden jeg fikk, men trodde den da kom til å feste seg, ikke at det skulle forbli i en tilstand av "nesten festet". Kanskje jeg skal spørre om det også kan være slik ved neste time at det er nesten festet hos flergangsfødende i over lang tid.
 
Jeg har en baby som snur seg hver gang etter jordmor eller lege «kjenner» på han. Bare da!
Hodet er nede, men ikke festet.
 
Det er litt slik følelse jeg også hadde, at babyen ikke snudde seg før nå. Nå føler jeg den ruller som i en tørketrommel :p Fra den ene siden til den andre så altfor ofte, samme uken som jordmor sa at hodet var laaaangt nede og nesten festet. Ble overrasket da jeg merket bevegelsene for når man hører ordet "festet" så forventer man liksom ikke så mye romstering.




Det er jo litt den samme beskjeden jeg fikk, men trodde den da kom til å feste seg, ikke at det skulle forbli i en tilstand av "nesten festet". Kanskje jeg skal spørre om det også kan være slik ved neste time at det er nesten festet hos flergangsfødende i over lang tid.

Hun her har vært nede i bekkenet, nesten festet i mange uker.. Tenker hun sikkert ikke blir å feste seg heller, 38 uker i morgen.
 
Gyn sa til meg i dag «nesten festet» trodde at det var enten eller.. ?
Her beveges det nå i alle fall litt på kroppen
 
Nesten festet/litt bevegelig vil si at babyen kan snu seg hvis den vil det, men det vil krevd litt jobb.
Fikk beskjed med nr 2 at sjansen for at hun ville snu seg var veldig liten siden hun lå langt nede og hode var nesten festet, men hun var en bestemt liten jente og klarte å snu seg dagen før fødsel.
 
Nesten festet/litt bevegelig vil si at babyen kan snu seg hvis den vil det, men det vil krevd litt jobb.
Fikk beskjed med nr 2 at sjansen for at hun ville snu seg var veldig liten siden hun lå langt nede og hode var nesten festet, men hun var en bestemt liten jente og klarte å snu seg dagen før fødsel.

Å huff da.. får tro og håpe at hun fortsetter i samme leie siden hun har ligget sånn i 2mnd..
 
Å huff da.. får tro og håpe at hun fortsetter i samme leie siden hun har ligget sånn i 2mnd..

Nr 2 lå med hode ned hele veien, helt til dagen før fødsel. Da fikk hun det for seg at hun ville sitte istenfor.
Nr 1 satt hele veien

Nr 3 har vekslet litt på, men ligget med hode godt nedi bekkenet de siste to mnd, men klok at skade så tar jeg ingen ting for gitt.
 
Nr 2 lå med hode ned hele veien, helt til dagen før fødsel. Da fikk hun det for seg at hun ville sitte istenfor.
Nr 1 satt hele veien

Nr 3 har vekslet litt på, men ligget med hode godt nedi bekkenet de siste to mnd, men klok at skade så tar jeg ingen ting for gitt.

Nei det forstår jeg godt, her har alle festet hode i god tid og ligget pent og pyntelig «rett» vei så tar det vell for gitt at det skal bli sånn denne gangen også.. satser på at jeg ikke får meg en overraskelse. X fingrene for at din blir liggende slik resten av tiden :)
 
Nesten festet/litt bevegelig vil si at babyen kan snu seg hvis den vil det, men det vil krevd litt jobb.
Fikk beskjed med nr 2 at sjansen for at hun ville snu seg var veldig liten siden hun lå langt nede og hode var nesten festet, men hun var en bestemt liten jente og klarte å snu seg dagen før fødsel.

Oi, visste ikke slikt også kunne skje! Forhåpentligvis forblir babyen denne gangen i riktig posisjon. Hvor stor er sjansen for at det skal skje 2 ganger liksom, men jeg forstår at man tenker på det når man allerede har opplevd det en gang.
 
Back
Topp