festet hode?

Lykkemor

Blir kjent med forumet
Når er det egentlig vanlig at hodet fester seg?
Har fått vite at hodet er festet, men hjelpe meg - det er jo seks uker igjen!

Noen som vet?

Lykkemor

Jeg er ikke sikker på hva tid det vil skje men jeg har hørt at ungen fester seg ganske tidlig som regel for de som venter sitt første barn mens det kan skje senere med de som har født før. Jeg for min del har kjent mye til rumpen hans en god stund nå. Jeg er i uke 34 i dag og håper at han har gjort seg klar slik at jeg ikke trenger å bekymre meg hvis vannet går:)

På flergangsfødende er det ikke alltid hode fester seg i det hele tatt.

Det er riktig at hodet ofte fester seg tidlig på førstegangsfødende. Storesøster festet seg minst to mnd før termin (rundt uke 30)

Men nå har ikke hodet festet seg enda. Tror han har lagt seg med hodet godt nede i bekkenet, men det sitter ikke fast.

Se på det som postitivt at hodet har festet seg, så slipper du at h*n plutselig snur seg igjen[:)] Det nærmer seg jo!!

da jeg var hos lege forrige uke hadde ikke hode til den lille festet seg. HUn sa det var helt normalt, og at det ikke var sikkert det festet seg i det hele tatt. Ofte fester ikke hode seg før vannet går, men hvis du ikke vet om det er festet og vannet går må du legge deg ned.. og transport til sykehus bør skje liggende.. så håper at hode fester seg før hun vil ut. har 4 uker til termin.. e passe lei nå.... [X(]

Jeg var til jordmor igår, og da fortalte hun meg at hodet var festet. [:D] Men hun sa det kunne gå noe opp også siden det er så stor plass. Fikk også vite at babyen ville sannsynligvis bli like stor som Enrico Jamal, altså over 4kg. Så den er vel ca 3kg nå. Men det hadde jeg vel også ventet. Bare ikke hodet er så mye større. .

Selv om hodet hadde festa seg, så kunne jeg gå 6 uker til[&:] sa jordmor. Det tror jeg ikke vil skje, for hvis jeg kommer over termin vil jeg prøve å sette igang fødselen på en eller annen måte.

ORIGINAL: jettemoren

da jeg var hos lege forrige uke hadde ikke hode til den lille festet seg. HUn sa det var helt normalt, og at det ikke var sikkert det festet seg i det hele tatt. Ofte fester ikke hode seg før vannet går, men hvis du ikke vet om det er festet og vannet går må du legge deg ned.. og transport til sykehus bør skje liggende.. så håper at hode fester seg før hun vil ut. har 4 uker til termin.. e passe lei nå.... [X(]

Ja, det var sånn det var ja.... Husket jeg hadde lest noe om det der, men husket ikke hvorfor man skulle ligge dersom vannet gikk... hehe... Takk for at du minnet meg på dette!!

Hodet har ikke festet seg her, men nå vet jeg i allefall hva jeg skal gjøre hvis vannet går!! [&:]

jeg venter i spenning på om hode har festet seg. Skal til jordmor på tirsdag så får vi se.. Synes det er litt rart. Det sies jo at hode fester seg tidlig hos 1.gangs fødene, men jeg har jo bare tre uker igjen nå.. [&:]

Jordmor sa til meg at hvis du var usikker på om hode hadde festet seg, og vannet gikk mens du sto oppreist eller gikk, trengte du nødvendigvis ikke legge deg ned. Ofte fester hode seg når vannet går.. MEN at du burde ringe sykehuset og høre hva de mente..

Håpe den lille fester seg til tirsdag... [:o]

Ved første svangerskap snudde han seg når han var like langt på vei som jeg er nå. Heldigvis snudde han seg i løpet av en uke og hodet festa seg vel 2 uker før fødselen. Nå har det festa seg allerede og jeg kjenner at han presser seg mer og mer ned. Hadde noen kynnere mens jeg har sitti her og chatta. Ikke så vonde, men jeg må jo puste mens det varer. Føler det nærmer seg veldig og at den kommer før. Må bare knipe igjen til jeg er i uke 38 [:-] og kan få føde på ABC. Men kan lite gjøre hvis den kommer før det. [:(]

hodet har vert festet i snart 3 uker og eg er flergangsfødene...
KAN IKKE BABYEN KOMME SNART!!!!!!!!!!!!!!!!11

Helt enig....

Skal være såååå glad når han ligger i armene mine....

Misunner nistelin tenk så heldig å være ferdig...[:D]

Back
Topp