Festet hode?

Kissaa

Glad i forumet
Hei,

jeg lurer på når hodet skal feste seg, sånn ca? Det er vel litt individuelt, men tenkte jeg skulle høre likevel. Gutten vår ligger heldigvis med hodet nedover, og har gjort det lenge[:D]

hei!
til førstegangsfødene fester hode seg ganske tidlig, akkurat når vet jeg ikke. men til fler gangsfødene behøver ikke hode å feste seg før like før fødselen. du ble sikkert ikke noe kloker av dette, men men, forsøkte så godt jeg kunne. hehe[:)]

klem fra maysen!

Heihei!

Har lest at hodet kan feste seg rundt uke 30..ikkje no mye tidligere enn d hvartfall.. Så nu går æ bare å vente [:D]
Korsn kjenne du d egentlig ? veit at beibisn sparke oppunder ribbeina, og at du kjenne hode presse på bekkenbunnen..men korsn føles d når den presse dær nede da ? [:)]

Takk for kjappe svar.

Tror ikke man kjenner at hodet fester seg, det er det vel jordmor/lege som finner ut av. Men man kjenner godt at bæbissen ligger med hodet nedover ved at, som du sier, det presser på blæra. Jeg må tisse hele tiden, og når jeg går trykker det på blæra[&:]. Prøvde å løpe til bussen i dag, det var en dårlig idè[&:]. Ellers er det spark opp mot ribbena, men jeg må si at disse er ikke så kraftige hos meg...

Skal til jordmor i morgen, så da får jeg vel vite om hodet kanskje har festet seg[:)]

Med første mann festet hodet seg en uke før han var født, så det var ca i uke 38.

Ok, så det er såpass sent. Da er det bare å være tålmodig, ikke min sterkeste egenskap om dagen[8|]

hehe, ikkje godt å vær så tissatrængt [:D]

Blir vell ennu ei stund t hode fæsta sæ hær regna æ me. Ska sjøl t jordmor på mandag. Gleda mæ..like arti kvær gang å hør hjertelydn t lillegulle [:)] Da skal også samboern min være me på kontroll for første gang, så gleda mæ t han får høre hjertelydn..blir nok en spesiell opplevelse for den blivende pappa [:)]

Blir jo spennanes for dæ å høre om hode ha fæsta sæ i mårra...[:D]

På meg festet hodet seg ca 3 uker før fødselen.Men han lå med hodet nedover i mange månder før han festet seg.På slutten kjente jeg hodet hans godt ved og ta ett godt tak slik jordmoren gjorde med hendene[;)]

ååå, så arti..[:D] Gleda mæ t æ får tadd et tak da.. får ikkje tak på så mye nu nei....

ORIGINAL: Prinsessa

På meg festet hodet seg ca 3 uker før fødselen.Men han lå med hodet nedover i mange månder før han festet seg.På slutten kjente jeg hodet hans godt ved og ta ett godt tak slik jordmoren gjorde med hendene[;)]

Husker jeg også gjorde det der med andre mann, men hun hadde ikke festet seg. Kjente hode hennes, ganske utrolig opplevelse. [:)]

Var hos jordmor i dag, hodet har ikke festet seg enda, litt tidlig! Men jeg fikk kjenne at hodet var bevegelig[:)], ganske utrolig opplevelse!! Og ellers alt vel[:D]

Ja d kan æ tænke mæ va en arti opplevelse [:D]
Godt å høre at alt stod bra til da[;)]

Hei Renate,

ja det er fortsatt mye liv hos meg! Heldigvis, for dette er noe som har stresset meg veldig[:'(]. Etter at jeg leste på nettet at etter uke 31(?) eller noe sånt, kunne aktiviteten minskes grunnet liten plass for den lille, synes jeg nesten det har vært mer aktivitet[:)]. Mulig jeg slapper mer av, og legger mer merke til sparkene nå, for av og til kan de jo være ganske kraftige opp i ribbena[:@].

Snakket med jordmor om dette i går, og hun kunne fortelle meg at siden hodet ikke er festet hos meg enda, kan/og vil fosteret snu seg ved å vri på rumpa og ryggen[:D], og derfor kjenner vi kroppsdeler både her og der[:D].

hei.
Min termin er om 1 uke og 5 dager og hode har ikke festet seg. jordmor sa at det gjør ikke noe hvis det ikke fester seg fordi med ryene får man barnet ned allikevel eller når fostervannet går.

når hode har festet seg så kjenner man at barn kan ikke bevege seg så mye som før og magen har senket seg noe.

Ok, da trenger vi egentlig ikke stresse så mye med at dette hodet skal feste seg da[:)]. Kroppen ordner opp uansett... Takk for svar forresten! Og lykke til - ser du ikke har så mange dagene igjen!

Takk takkk...
jeg har bare 1 uke og 3 dager igjen.. gleder meg sikkelig.
I morgen skal jeg til jordmor og få høre om hodet har festet seg...

Lykke til hos jordmor! Det er alltid like spennende... Skulle ønske det var jeg som hadde 1 uke igjen, er så utålmodig nå! Vil så gjerne se han på ordentlig!!!

første gangen festet hodet seg i uke 30 og jeg gikk 2,5 uker over tiden, mange tror at når hodet fester seg er det ikke lenge igjen...det stemmer ikke.
andre gangen festet det seg i uke 38

Ja, var hos legen i dag, men hodet har fortsatt ikke festet seg. Får bare vente og vente!

Da har hodet festet seg[:D].

Back
Topp