Festet hode?

Snøkrystall1

Flørter med forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Kan dere som har festet hode nå eller hatt dette i tidligere svangerskap forklare hvordan det kjennes ut? :angelic: Jeg har de siste dagene kjent mye trykk nede og bak mot rompa, kan det være at hodet har festet seg? Synes ikke det ser ut som magen har sunket. Rygg er mot venstre og jeg får ikke til å bevege hodet, kjennes ut som det er langt nede. Spennende å høre deres erfaringer :happy:

Mine to første festet hodet rundt uke 32, tror ikke jeg kjente det. Kjenner på de samme tingene som du beskriver og hodet ble sjekket på kontroll i dag og er knapt festet (uke 36 i dag). Så vil jo tro at hodet til babyen din ligger langt med, uten at jeg kan si det ene eller det andre :) Masse lykke til!

Med begge mine merket jeg at bekkenet ble mye mer stabilt. Og at magen sank. Når baby hikker, merker jeg også at det kjennes mer mot tarmene enn før.

Mine to første festet hodet rundt uke 32, tror ikke jeg kjente det. Kjenner på de samme tingene som du beskriver og hodet ble sjekket på kontroll i dag og er knapt festet (uke 36 i dag). Så vil jo tro at hodet til babyen din ligger langt med, uten at jeg kan si det ene eller det andre :) Masse lykke til!
Oi så tidlig allerede i uke 32! Takk for at du delte. Blir spennende å høre hva jordmor sier neste uke. Lykke til til deg og :)

Med begge mine merket jeg at bekkenet ble mye mer stabilt. Og at magen sank. Når baby hikker, merker jeg også at det kjennes mer mot tarmene enn før.
Hmm! Jeg har vært heldig og ikke vært plaget med bekkenet, men nå kjenner jeg at jeg har et bekken for første gang. Om det er mer stabilt eller ustabilt er jeg jammen ikke sikker på :joyful: men det med hikkingen er jeg helt enig i! Kjente det på akkurat samme måte i dag :nailbiting:

Hmm! Jeg har vært heldig og ikke vært plaget med bekkenet, men nå kjenner jeg at jeg har et bekken for første gang. Om det er mer stabilt eller ustabilt er jeg jammen ikke sikker på :joyful: men det med hikkingen er jeg helt enig i! Kjente det på akkurat samme måte i dag :nailbiting:
Det er så rar følelse når noen hikker deg i rumpa :woot: Hadde glemt hvor ubehagelig det er...

Jeg fikk beskjed sist på 34 ukers kontroll at det hadde festet seg. Jeg merker konstant tissetrang og av og til brennende/stikkende følelse i underlivet og nedover innside av lårene (som jordmor mener er nerver som kommer i klem mellom baby og bekken)...

Fikk beskjed på forige kontroll, altså forige uke at hodet var festet. Forskjellen jeg merker er lavere mage, mye tyngre både å bevege meg og stå oppreist. Men har i dag opplevd mye sterkere kynnere og stramming under navlen fra hoftebeina og innover. Det positive er at jeg ligger bedre i senga om natta for det er mindre bevegelser rundt omkring inni magen.

Back
Topp