Festet hode?

Frøken Fryd

Elsker forumet
Juli13-jentene
Altså...når skjer dette?
Vi har sikkert snakket om det før, men jeg lider av svangerskaps-alzheimer...
Jeg mener nå på at det har skjedd idag...
Så, kan det stemme?
Hvordan kjennes det ut?
Har ikke hatt noe bekkenløsning, så det er ingenting som har stabilisert seg....
Evt er det bekkenløsning jeg har fått?
Kjenner ingenting når jeg sitter, men med en gang jeg reiser meg så trykker det skikkelig der ned... Og jeg kjenner det om jeg står i ro eller går...men som sagt ikke når jeg sitter...

Har trykka godt på der nede, og det kjennes ut som om det er noe som har fyllt opp "hullet".
Sidene på magen har også mistet litt innhold virker det som...

Jeg kan jo selvsagt ta feil... Jeg vet jo ikke hva jeg skal kjenne etter...

Kjente ikke at hodet festet seg sist gang, og vet bare at babyen ligger med hodet ned nå, men er ikke festet. Men aner ikke hvordan d kjennes ut.....

Jeg kjente ikke sist når hodet var festet, det var heller ikke festet på siste kontroll ved forrige fødsel så barnet kan feste seg rett før evt fødsel. Jeg har sålangt seteleie og er ikke bekymret, leeenge til fødsel :)

Kan dessverre ikke svare seg på spørsmålet. For sist fødte eg i uke 36 og da var hodet ikke festet. :confused:

Med min første festet hodet seg rundt uke 30 mener jeg og huske.
Merket ingenting til det selv, annet enn litt mer nedpress og bekkenløsningen endret seg på en måte.

Var ikke klar over at hodet var festet før jeg var på kntr på føde.pol (gikk der annenhver uke) og legen der sa at det var festet.

Hmm,aner ikkje.. Var hos jm i dag og hun ligger vell og merket på skrå inni hulen sinn :)
Trur ikkje eg kjente det med di andre heller om eg tenker etter

hmmm...kanskje d ikke er hodet da? en ting er iallefall sikkert; hva denne karen finner på i min magehule er det ingen som vet...
godt jeg skal på ultralyd om en uke :-P

Blir spennende å se da :) Kan jo kanskje ''bare'' være nedpress du merker?

Jeg opplevde noe snodig i går. Det var små stikk på høyde med hoftebenene. Kjente også murringen i ryggen (det har jeg også kjent litt på tidligere dette svangerskapet).

I dag kom stikkene tilbake men mye sterkere. Det skjedde 3-4 ganger og varte i max 10 sekunder hver gang. Med ca 30 sekunders mellomrom. Var faktisk kjempe ubehagelig, kjentes ut som korte lynende støt.
Jeg lurer også på om dette kanskje var det at han festet hodet?
Har kjent spark oppover og (kanskje) ''slag'' og dunk på høyde med der armene hans ville vært om han har festet seg.

Skal til jordmor på mandag så håper hun kjenner noe da.
Føler det samme som deg, som at det er ''tomt'' for baby på sidene. :)

Blir spennende å se da :) Kan jo kanskje ''bare'' være nedpress du merker?

Jeg opplevde noe snodig i går. Det var små stikk på høyde med hoftebenene. Kjente også murringen i ryggen (det har jeg også kjent litt på tidligere dette svangerskapet).

I dag kom stikkene tilbake men mye sterkere. Det skjedde 3-4 ganger og varte i max 10 sekunder hver gang. Med ca 30 sekunders mellomrom. Var faktisk kjempe ubehagelig, kjentes ut som korte lynende støt.
Jeg lurer også på om dette kanskje var det at han festet hodet?
Har kjent spark oppover og (kanskje) ''slag'' og dunk på høyde med der armene hans ville vært om han har festet seg.

Skal til jordmor på mandag så håper hun kjenner noe da.
Føler det samme som deg, som at det er ''tomt'' for baby på sidene. :)
Høres veldig ut som det er noe nerver i klem...
Men gir meg over jeg...fatter ingenting med denne kroppen lenger :p

Høres veldig ut som det er noe nerver i klem...
Men gir meg over jeg...fatter ingenting med denne kroppen lenger :p

Æsj.. Så kjedelig da. Hadde håpet at det var kroppen som forbereder seg... Synes denne karen kan komme seg ut så fort vi runder uke 37 :p
Skal ikke klage er bare så forferdelig-møkka-lei kvalme dag inn og ut, aldri vite om du er sulten eller mett, sure oppstøt, vondt i ryggen og stivhet i hele kroppen... :director :cool14

Æsj.. Så kjedelig da. Hadde håpet at det var kroppen som forbereder seg... Synes denne karen kan komme seg ut så fort vi runder uke 37 :p
Skal ikke klage er bare så forferdelig-møkka-lei kvalme dag inn og ut, aldri vite om du er sulten eller mett, sure oppstøt, vondt i ryggen og stivhet i hele kroppen... :director :cool14
Huff ja... De plagene...
Her sitter jeg og skal lese... Puppene lekker, halsen brenner , foten kramper seg og jeg har fått noe så inni hampen med diare (sistnevnte er vel bare nerver og ekstra magnesium). Skikkelig hyggelig lørdagskveld må jeg si... Og jeg har det fint til forskjell fra mange av dere andre. Tenk å hatt bekken vondt i tillegg... Føler med deg....

Med eldste kjente jordmor at hodet var festet da jeg var på kontroll, jeg hadde ikke merket noe til det. Med andremann festet aldri hodet seg før fødsel.

Huff ja... De plagene...
Her sitter jeg og skal lese... Puppene lekker, halsen brenner , foten kramper seg og jeg har fått noe så inni hampen med diare (sistnevnte er vel bare nerver og ekstra magnesium). Skikkelig hyggelig lørdagskveld må jeg si... Og jeg har det fint til forskjell fra mange av dere andre. Tenk å hatt bekken vondt i tillegg... Føler med deg....

Uff, stakkars deg. Det hørtes ikke så bra ut det heller akkurat :(

Jeg var hos jordmor i dag og da lå han med hodet ned men ikke festet. Håper han fester seg snart sånn at han kan komme seg ut gjerne litt før termin :p

Back
Topp