Festet hode uke 26 med nummer to?

Lotta915

Glad i forumet
Husker jeg merket større plager i uke 33 med første. Da fikk jeg bekreftet at det var fordi hodet var festet. Nå er jeg i uke 26 og har lenge slitt med kynnere og bekkenløsning. I de siste dagene har jeg kjent mer bevegelse rett over skambeinet enn jeg har gjort tidligere. Oftere vondt i ryggen, menssmerter av og på, kynnere og vondt nedover lårene. Hele siste uken har bestått av slike ting som gjør meg overrasket over at alt dette nå skjer så tidlig.
Det begynte som sagt i uke 33 sist og da ble jeg mer eller mindre sengeliggende frem til fødsel. Da startet fødselen helt av seg selv 3 dager over termin og han var ute på 3.5t.
Derfor blir jeg nervøs når jeg kjenner igjen det samme ennå tidligere med nummer to. Jeg tar det så mye med ro som jeg får til om dagen. Jeg sitter eller ligger å leker med 2 åringen, vi gjør veldig lite ut av dagen og jeg sover alltid når han sover.
Altså jeg kan ikke få det roligere om dagen.
Har også kjent de siste dagene at det presser veldig på nedover, så jeg får ikke sitte normalt og vil helst ligge på siden. Det føles som en ball rett over skambeinet på en måte.
Jeg har også fått melk i puppene allerede, litt lekk hver dag om det har noe å si.

Sliter med søvn pga ubehaget som i blant er litt smertefullt. Dette med menssmerter og verkende lår skremmer meg litt, for det var det jeg merket best under forrige fødsel.
Føler at om jeg ringer føden så er ikke dette nok fordi smertene ikke er kjempe intense og at jeg ikke blør eller slikt.

Råd?

Jeg har også hatt mye kynnere og lettere smerter innimellom, så blir det bedre en periode. Tar det også veldig med ro. Jeg tenker du bør ringe føden så de kan vurdere om de vil undersøke deg for å se om smertene har påvirket livmorhalsen. Jeg var inne til kontroll i uke 23 og ble betrygget av at smertene ikke hadde påvirket noe enda. Har ikke lyst til å føde enda. Håper alt ser bra ut for deg og.

Jeg var på ul i uke 26+4 pga sterke og regelmessige kynnere. Hadde også fått skikkelig vondt i symfysen/bekkenbunnen de siste dagene. Ingen påvirkning på livmorhals som fremdeles var desentrert, lang og hard, men fikk vite at lillebror lå langt nede i bekkenet. Legen trodde ikke han kom til å endre stilling faktisk. Begynte da å tenke på om smertene jeg har følt kunne ha sammenheng med at han har boret seg så langt ned ...

Aner fremdeles ikke :-) 28+5 i dag og ingen tegn til noe som helst.

Hva?? Er ikke kynnere helt ufarlig da? Jeg opplevde ikke kynnere før kanskje de siste ukene før fødsel med forrige. Denne gang har jeg MASSE kynnere i perioder. Skal til jordmor i dag så skal snakke med ho om det da. Kjenner spark, bevegelser og slag over alt, så aner ikke hvordan han ligger :p dette er helt annerledes bevegelser enn søstra hans hadde, så er litt uvant :p

Jordmora på oul kunne også se at jeg hadde/hadde hatt en del sammentrekninger, men mente det var helt ufarlig. På det tidspunktet hadde jeg ikke merka noe kynnere omtrent :o

Hva?? Er ikke kynnere helt ufarlig da? Jeg opplevde ikke kynnere før kanskje de siste ukene før fødsel med forrige. Denne gang har jeg MASSE kynnere i perioder. Skal til jordmor i dag så skal snakke med ho om det da. Kjenner spark, bevegelser og slag over alt, så aner ikke hvordan han ligger :p dette er helt annerledes bevegelser enn søstra hans hadde, så er litt uvant :p

Jordmora på oul kunne også se at jeg hadde/hadde hatt en del sammentrekninger, men mente det var helt ufarlig. På det tidspunktet hadde jeg ikke merka noe kynnere omtrent :eek:

Mange, ofte, sterke kynnere kan påvirke livmorhalsen og i verste fall sette i gang en fødsel. Etter hva jeg har lest. Så sist jeg ringte føden fikk jeg beskjed om å bli sengeliggende til det roet seg, det var uke 21. For meg vel kynningen så smertefull at jeg ikke klarte å bevege meg, når det holder på så roer det seg ikke av noe.

Mange, ofte, sterke kynnere kan påvirke livmorhalsen og i verste fall sette i gang en fødsel. Etter hva jeg har lest. Så sist jeg ringte føden fikk jeg beskjed om å bli sengeliggende til det roet seg, det var uke 21. For meg vel kynningen så smertefull at jeg ikke klarte å bevege meg, når det holder på så roer det seg ikke av noe.

Uff, det høres jo ikke bra ut! :( mine er ikke så ille, men er ubehagelige liksom..

Jordmora på oul kunne også se at jeg hadde/hadde hatt en del sammentrekninger, men mente det var helt ufarlig. På det tidspunktet hadde jeg ikke merka noe kynnere omtrent :eek:

Har hatt veldig masse kynnere begge svangerskapene, uten at jeg var bekymret, men når de kom regelmessig hvert 4 minutt og ble veldig sterke og litt vonde, ringte jeg kommunejordmor for å høre. Hun henviste meg direkte til føden som ville ha meg inn på UL. Gyn sa at den viktigste årsaken til sjekken var at endringene kom raskt og tilsynelatende umotivert.

Har hatt veldig masse kynnere begge svangerskapene, uten at jeg var bekymret, men når de kom regelmessig hvert 4 minutt og ble veldig sterke og litt vonde, ringte jeg kommunejordmor for å høre. Hun henviste meg direkte til føden som ville ha meg inn på UL. Gyn sa at den viktigste årsaken til sjekken var at endringene kom raskt og tilsynelatende umotivert.

Ja skjønner at det er forskjell når de er regelmessige :o men det var ingenting på gang hos deg eller?

Sist jeg fødte ble aldri riene regelmessige, men ungen var ute på 3t likevel. Så jeg blir jo ekstra nervøs av de fæle kynnerne da.

Ja skjønner at det er forskjell når de er regelmessige :eek: men det var ingenting på gang hos deg eller?

Nei, langt derifra. Hadde nesten 5 cm livmorhals og den var desentrert og hard. Sikkert stresset med hjemmekontor og hjemmebarnehage som innhentet meg. Har tatt det veldig med ro i påsken og det har roet seg :-)

Nei, langt derifra. Hadde nesten 5 cm livmorhals og den var desentrert og hard. Sikkert stresset med hjemmekontor og hjemmebarnehage som innhentet meg. Har tatt det veldig med ro i påsken og det har roet seg :)

Så bra! :) ja jeg tenker også at det kan komme av stress. Har en aktiv og krevende 3 åring hjemme og det ble ikke så ille før vi ble innestengt her :p håper på mindre smerter når ho skal i bhg :)

Jeg fikk økning av sterke kynnere i uke 32 med første. Hadde hatt en del kynnere før det, men disse begynte å bli vonde, så ringte da jordmor. Viste seg at det var pga av stress, siden jeg skulle ha eksamen to dager senere. Det hele endte på sykehus for å få riehemmende, i og med at livmorhalsen hadde blitt kortere, og det var flere ting som tydet på at fødselen kunne være i gang.. fikk også lungemodning, og streng beskjed om å holde senga på sykehuset. Heldigvis ga det hele seg fort, men litt skummelt var det. :nailbiting: Så i dette svangerskapet holder jeg meg langt unna alt som heter stress! :)

Jeg fikk økning av sterke kynnere i uke 32 med første. Hadde hatt en del kynnere før det, men disse begynte å bli vonde, så ringte da jordmor. Viste seg at det var pga av stress, siden jeg skulle ha eksamen to dager senere. Det hele endte på sykehus for å få riehemmende, i og med at livmorhalsen hadde blitt kortere, og det var flere ting som tydet på at fødselen kunne være i gang.. fikk også lungemodning, og streng beskjed om å holde senga på sykehuset. Heldigvis ga det hele seg fort, men litt skummelt var det. :nailbiting: Så i dette svangerskapet holder jeg meg langt unna alt som heter stress! :)

Det er veldig mye stress i livet mitt om dagen, jeg får ikke roet ned helt heller.

Fick planerat kejsarsnitt förra graviditet då storebror va för stor för mitt bäcken, så jag fick inte riktigt uppleva värkar på samma sätt. Men denna gång känner jag att det är mycket aktivitet djupt i bäcken med tryck och strålningar av och till, blir så speciellt om man sitter en liten stund. Har hjälpt att stå men, fortsätter det såhär och med smärtor tar jag kontakt med min JM och eller värst fall med Føde. Är i vecka 27 ☺️

Back
Topp