Fester man baby i liggevogn?

NinjaBaby

Andre møte med forumet
Jeg er helt grønn, mulig dette er et veldig dumt spørsmål...

Vi har kjøpt Britax Smile 2 vogn, og i liggedelen er det et bånd/belte over madrassen med borrelås.
Jeg spurte på et annet forum hva det er til for, og fikk til svar at det er til å ha rundt babyen.
Er det vanlig å feste de i liggedelen?

Jeg er helt grønn, mulig dette er et veldig dumt spørsmål...

Vi har kjøpt Britax Smile 2 vogn, og i liggedelen er det et bånd/belte over madrassen med borrelås.
Jeg spurte på et annet forum hva det er til for, og fikk til svar at det er til å ha rundt babyen.
Er det vanlig å feste de i liggedelen?

Noen fester babyen, mens andre ikke, jeg vil ikke gjøre da de uansett ligger ganske rolig :) men om du skal ha den liggende lenge, så ville jeg festa babyen, når de blir mer ivrig og vil opp og se, da ville jeg festa babyen :)

Jeg festet de ikke i starten når de uansett ikke kunne røre på seg. Mellomste brukte bagvogn til hun var 12 mnd, og da brukte hun selvsagt sele. Begynte med det da hun var 5-6 mnd kanskje. Men borrelås? Det kan da ikke være til å feste babyer med? Høres ekstremt utrygt ut? Og over madrassen? Skal man binde fast ungen liggende? Det har jeg aldri sett noen som har gjort. Hvis du vil bruke sele i bagvogn ville jeg heller kjøpt en vanlig sele til å feste i sidene på vognen, så barnet kan bevege seg. :)

Nei, hun er ikke i stand til å sette seg opp selv enda, så da bruker jeg ikke seler heller..

Har lurt litt på det beltet der jeg og. Har Britax B-ready, så er vel samme bagdelen, men fikk ikke brukt den noe særlig. Så ikke noe behov for å binde fast lillebror de 5 ukene han brukte den ihvertfall.

Brukte ikke noe på eldste, men flyttet henne over til sportsdel da hun var 7 mnd og begynte å reise seg opp

Back
Topp