Festeblødning eller mensen? (desperat håpklamring)

Kålormen

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Sensommerbarna 2019
Jeg er 10-11 DPO og i går tidlig hadde jeg litt brun utflod. Sent på kvelden (9-10 DPO) fikk jeg plutselig en del friskt blod med koagler på dopapiret, og jeg tenkte at mensen har kommet (med tilhørende tårer og jammer). Dog har det ikke kommet verken blod eller utflod i dag, kun ørlite brunfarget vann nå i kveld. Ingen kramper men litt murring.

Hva er greia? Jeg har ikke hatt naturlig syklus så lenge, sluttet på p-piller 1. juni, og ble gravid etter to uker. Spontanaborte 6+5. Har hatt en menstruasjon etter dette. Men, jeg er da vant til at når mensen først kommer, så kommer den? Vanligvis har jeg en dag eller to med brun utflod, blør ca tre dager og har brun utflod igjen et par dager til. Da kommer det blod/gørr hele tiden, ikke bare en liten skvett her og der.

Brukte eggløsningstester denne syklusen og vet temmelig sikkert når jeg hadde eggløsning (tester sa 9. september, temp sa 10.). Allerede 3-4 DPO hadde brystene vokst en hel del, jeg kjente på klyp og knip og kribling i nedre abdomen, og har følt meg generelt gravid. Noen dager i starten hadde jeg også såre brystvorter. Men kanskje det bare er sånn lutealfase kjennes?

Jeg håper såklart på at det kan være noe slags festeblødning, men er det sånt som skjer i virkeligheten? Eller bare i engelsktalende internetts eventyrland? Og den er kanskje uansett for kraftig. Hva tror dere?

(Så dustete dette er egentlig, kun tiden har jo svar - men ååå så utålmodig!)
 
Last edited:
Update 12 DPO:
ImageUploadedByBV Forum1442831308.868601.jpg
 
H


Det håper jeg også!! :D
Har dere prøvd lenge?

Nei, siden begynnelsen av juni, så jeg har vært heldig. Men man blir jammen desperat og utålmodig med én gang! Jeg ble gravid etter to-tre ukers prøving og hadde en spontanabort i slutten av juli, og etter det så føles det som at det haster veldig.
 
Huff, SA er ikke morsomt! :(
Jeg har heldigvis vært så heldig at jeg ikke har opplevd noe sånt. Ble gravid med min datter som nå er 1,5 år på 3.pp og det gikk bra.
Og nå er vi i vår 2.pp der vi forsøket på en til. Blir spennende å se om det har klaffet denne gangen! Hadde skikkelige smerter pga el i går. Gleder meg så til å teste for å se om jeg er gravid!
 
Testet du før du skrev tråden og? Opplever akkurat det samme no:)
Gratulerer så masse!!!

Tusen takk! Hvis vi sier at i dag er 12 DPO (hvilket jeg er temmelig sikker på, den kan til nøds også være 11), så testa jeg sist på 8 DPO - den var negativ. Har testa som en gal hver dag tidligere pp, men tenkte å ta det litt lugnt denne gangen :p
 
Huff, SA er ikke morsomt! :(
Jeg har heldigvis vært så heldig at jeg ikke har opplevd noe sånt. Ble gravid med min datter som nå er 1,5 år på 3.pp og det gikk bra.
Og nå er vi i vår 2.pp der vi forsøket på en til. Blir spennende å se om det har klaffet denne gangen! Hadde skikkelige smerter pga el i går. Gleder meg så til å teste for å se om jeg er gravid!

Nei, det var utrolig trist rett og slett. Men håper at det er klaff nå :) Dette er min 3 pp, men den mellom SA og denne pp var veldig liten og rar (totalt tre uker hvorav to av dem var med blødning). Jeg hadde også en del smerte rundt eggløsning. Lykke til med spira di, krysser fingrene for deg og nummer to :)
 
Tusen takk! Hvis vi sier at i dag er 12 DPO (hvilket jeg er temmelig sikker på, den kan til nøds også være 11), så testa jeg sist på 8 DPO - den var negativ. Har testa som en gal hver dag tidligere pp, men tenkte å ta det litt lugnt denne gangen :p
Mye det samme her som for deg men eg testet i går.....
Så for å spare deg for detaljer. (Neidaaaaa) Vi hadde sex i går kveld. Eg må alltid på do etterpå, livredd for uvi. Då va restane rosa så eg tenkte då står eg opp i måro til ein ny runde og forsøk nr 9 lagt i grus... Men nei. Ingenting rødt! Det var sånn at eg var heilt overbevist i går kveld og hadde den følelsen i kroppen. Kan det ha vert festeblødning?
Idag e eg 11 dpo. Har Kort fase fra EL til TR:/
No steig håpet, tenk om eg e like heldig som deg :)
 
Mye det samme her som for deg men eg testet i går.....
Så for å spare deg for detaljer. (Neidaaaaa) Vi hadde sex i går kveld. Eg må alltid på do etterpå, livredd for uvi. Då va restane rosa så eg tenkte då står eg opp i måro til ein ny runde og forsøk nr 9 lagt i grus... Men nei. Ingenting rødt! Det var sånn at eg var heilt overbevist i går kveld og hadde den følelsen i kroppen. Kan det ha vert festeblødning?
Idag e eg 11 dpo. Har Kort fase fra EL til TR:/
No steig håpet, tenk om eg e like heldig som deg :)

Så spennende! Om du vanligvis har kort lutealfase er du kanskje allerede "forsinket"? Jeg har dessuten hørt at når man er befruktet så øker blodstrømmen til de nedre deler og man blør lettere etter samleie, så det kan ha vært en slik blødning også. Men, om det var en festeblødning så er det jo først nå at det begynner å lage hcg - så da er du neppe positiv på test før tiiidligst i morgen. Og kanskje ikke før onsdag eller torsdag, kommer vel litt an på testen. Krysser fingrene for deg! Lykke til :)
 
Så spennende! Om du vanligvis har kort lutealfase er du kanskje allerede "forsinket"? Jeg har dessuten hørt at når man er befruktet så øker blodstrømmen til de nedre deler og man blør lettere etter samleie, så det kan ha vært en slik blødning også. Men, om det var en festeblødning så er det jo først nå at det begynner å lage hcg - så da er du neppe positiv på test før tiiidligst i morgen. Og kanskje ikke før onsdag eller torsdag, kommer vel litt an på testen. Krysser fingrene for deg! Lykke til :)
Eg har samlet all tålmodigheten min, bare å vente å sjå :) lykke til til deg og!!! Må den sitte heile veien :-D
 
Gratulerer, så stas :)
Ble også gravid i juni, MA i juli og 4dpo i dag ;)
 
Ny oppdatering for eventuelle interesserte!

Jeg driver fremdeles og spotter litt til og fra. Mest gammalt blod, men litt friskt innimellom også. Har snakka med sykepleier hos gynekolog som sa at det er helt normalt og hørtes aldeles ufarlig ut. Hun foreslo å måle hcg i blod to dager, med en dags mellomrom. Var og tok blodprøve i ettermiddag og sykepleieren der var opptatt av å formidle at jeg 'måkke værra så redd!' Det finnes de som blør gjennom hele svangerskapet.

I alle fall - helt beroligget er jeg nok ikke, men det kan jeg vel ikke bli heller. Håper i alle fall at dette går veien. Tar i mot alle slags klistretanker! Kan sendes til sørvest ;)

Under er bilde av noen tester. Fra toppen:
LH-test (de slår jo også ut på hcg) fra 13 dpo.
LH-test fra 14 dpo (i dag)
hCG fra 12 dpo
hCG fra 14 dpo (i dag)

ImageUploadedByBV Forum1443017156.495292.jpg
 
Ny oppdatering for eventuelle interesserte!

Jeg driver fremdeles og spotter litt til og fra. Mest gammalt blod, men litt friskt innimellom også. Har snakka med sykepleier hos gynekolog som sa at det er helt normalt og hørtes aldeles ufarlig ut. Hun foreslo å måle hcg i blod to dager, med en dags mellomrom. Var og tok blodprøve i ettermiddag og sykepleieren der var opptatt av å formidle at jeg 'måkke værra så redd!' Det finnes de som blør gjennom hele svangerskapet.

I alle fall - helt beroligget er jeg nok ikke, men det kan jeg vel ikke bli heller. Håper i alle fall at dette går veien. Tar i mot alle slags klistretanker! Kan sendes til sørvest ;)

Under er bilde av noen tester. Fra toppen:
LH-test (de slår jo også ut på hcg) fra 13 dpo.
LH-test fra 14 dpo (i dag)
hCG fra 12 dpo
hCG fra 14 dpo (i dag)

Vis vedlegget 137543
Ser stigning her! Gratulerer så mye!
 
Jeg fortsetter å oppdatere her, like godt! Blødningen var verst for en uke siden, da CB med ukeindikator skulle ha vist 1-2. I dag er jeg 17 dpo og fikk denne her :) Kjenner litt yrende optimisme :) Så må den bare fortsette å klamre seg fast!

ImageUploadedByBV Forum1443249425.474350.jpg
 
Back
Topp