Festeblødning

Martyparty99

Flørter med forumet
Hei! Er det noen her som har opplevd og hatt «mensen» men likevel vært gravid? Bare interessert i å høre
Har det vært som vanlig mens? Eller mer? Når fant du ut at du var gravid?
Jeg hadde ingen blødninger med nr 1, men håper på nr 2 snart og er forferdelig kvalm, prøver og ikke håpe og bli skuffet men gøy å høre om uansett!

Jeg opplevde festeblødning andre gang jeg var gravid, den kom med mensmurringer og litt blod i to dager rundt IKM. Mye mindre enn en vanlig mens, men nok til at jeg måtte bruke truseinnlegg. Endte dessverre i SA i uke 6/7.
Ingen blødning de gangene graviditeten har resultert i frisk baby.
Masse lykke til!

Jeg fikk festeblødning. Kom på cirka dag 24 av 28. Jeg trodde det var mensen først. Men så begynte jeg å forstå at tegnene dukka opp. Desverre endte det i MA uke 16

Fikk en sparsom brun blødning på morgenen et par dager før IKM. Husker jeg sa til mannen at jeg hadde fått mensen, men det ble bare mindre og mindre utover dagen og var helt borte dagen etterpå. Var ikke som en rød, frisk mensen hos meg ihvertfall

Når jeg var gravid i 2020 spottet jeg kanKje 5 dager etter antatt eggløsning også blødde jeg og spottet et par ganger kanskje mellom uke 6-8. Blødningen var friskt blod, men bare en gang og ikke på langt nær en vanlig mens. Barnet var frisk og født nær termin.

Har ikke hatt festeblødning, men hadde en ganske voldsom, kortvarig blødning rundt tiden der jeg normalt ville hatt TR.

Varte ikke så lenge, kanskje 2-3 dager med ganske friskt blod (sorry detaljer...), og så avtok det gradvis, over noen dager. Ingen blødning etter det. Gynekolog trodde blødningen kunne skyldes hormoner, alternativt et hematom, eller en tvilling som forsvant.

Hører med til historien at det endte bra, og barnet er en frisk jente, som nå er omkring ett år gammel.

:love7

Last edited:
Jeg spotter vanligvis 3-5 dager før IKM. Jeg gjorde det samme den syklusen jeg ble gravid, bare at spottingen sluttet i stedet for å gå over i mens. Jeg blødde også lett i 2 dager i uke 5-6 av graviditeten. Ultralyd hos fastlegen har vist bankende hjerte og i dag er jeg 10 uker på vei. Krysser alt jeg har for at den fortsetter å klamre seg fast, og at det ender godt.

Back
Topp