Festeblødning?

Klaraku21

Andre møte med forumet
Hei,
Jeg er 20dpo. Begynte å blø litt i går, men det var lite det som kom ut. Forsvant med et tørk. Det var og veldig mørkt. I dag så var det veldig brunt, fortsatt veldig lite som kommer. Har den siste uka vært kvalm, har kasta opp x 1, har vært veldig svimmel og svært trøtt. Mange toalettbesøk for å tisse.

Hvordan skal jeg tolke dette? Det er vel litt sent til at det er festeblødning?
Samtidig ligner det ikke på mensen.

Av alt jeg har lest om festeblødning så kan mange tro at det er mensen da det kommer noen dagerfør eller på tidspunktet rundt mensen, men samtidig så synes jeg det høres rart ut også. Man kan teste etter noen dager for å se om det er festeblødning. Lurt selv, lest alt jeg har kommet over, lignet VELDIG på festeblødning, men har gått ut i fra at det var mens :)
Men hvis du er kvalm ville jeg tatt test, men samtidig rart å få symptomer på gravid før egget fester seg :think005 jeg konkluderte også med at kvinnekroppen er et mysterium:laughing002prøv en test i dag, og så igjen om litt hvis den er negativ i dag. Eneste måten å finne det ut på tror jeg :angelic:

Hei,
Jeg er 20dpo. Begynte å blø litt i går, men det var lite det som kom ut. Forsvant med et tørk. Det var og veldig mørkt. I dag så var det veldig brunt, fortsatt veldig lite som kommer. Har den siste uka vært kvalm, har kasta opp x 1, har vært veldig svimmel og svært trøtt. Mange toalettbesøk for å tisse.

Hvordan skal jeg tolke dette? Det er vel litt sent til at det er festeblødning?
Samtidig ligner det ikke på mensen.

Heisann! :) På 20 DPO burde du ha fått en positiv graviditetstest? Om du har fått det kan det være helt normalt med en liten blødning. Jeg blødde litt i begge de svangerskapene der jeg fikk mine to jenter som nå er 10 og 6 år :) Men om du har testet negativ hittil, så kan det høres ut som at mensen er på vei? Festeblødning skjer rundt implantasjon, som normalt er mellom 6-10 DPO.

Hvis du vet du er 20 dpo så vil du enten bare kunne ta en test og få en positiv test ved graviditet, eller så er du nok dessverre ikke 20dpo/ du har ikke hatt eggløsning når og som forventet.
En festeblødning er gjerne 4-10 dpo et sted men jeg har hatt hormonell. blødning i ene svangerskapet mitt rundt ikm. Veldig sparsommelig blødning.

Back
Topp