Festeblødning? *Oppdatert*

MrsQuattro

Glad i forumet
Hei jenter..
Trenger litt info, kommentarer, ja hva som hest igrunn..[8|]

Hadde EL mandag 15, altså mandag i forrige uke. Det vet jeg fordi tok en EL test som viste det..
Idag altså 10 dager etter EL så gikk jeg på do idag morges, og til min store forskrekkelse så kom det blod i do.. Har kommet mere, men bare når jeg er på do.. Litt i do og litt på papiret.. Ikke mørkt friskt blod, men litt lysere..
Kjenner det verker litt nede i høyre underliv også..

Mensen skal komme til mandag igjen, for den skal vel komme 14 dager etter EL? hverken før eller etter? [8D]

noen som vet om det kan være festeblødning? Hvor mye blod skal det komme, og hvor lenge? Prøver å lete på nett, men er så mange forskjellige svar.. Så tenkte kanskje noen som har opplevd en festeblødning?

hei [:)] 14 dager er gjennomsnittet. antall dager mellom el og mens varierer fra dame til dame. kan være mellom 10-18 dager, stortsett samme hver gang +/- 1 dag. så hvor lang din lutealfase (de dagene mellom el og tr) er, må du nesten regne ut selv [:)] Masse lykke til og krysser fingrene for en spire! [:)]

slik jeg har forstått det så fester egget seg alt fra 5 til 10 dager etter eggløsning.
Og i dag er det jo 10 dager etter el for din del...[:D]
Lyst blod i små mengder høres jo også ganske lovende ut. Spennende!

for at det er en festeblødning du har!
Blir spennende å se hva en ev g.test viser snart!

IKM kan komme 12- 18 dager etter EL. Forskjellig fra kvinne til kvinne.
Noen begynner også å spotte noen dager før IKM. Spotting er på papiret.

Festeblødning er veldig individuelt, ca 1/3 av gravide kvinner får det. Det kan være friskt eller brunt blod, og mengden kan være alt fra noen dråper til en "mini-mensen". For noen varer det bare en dag, for andre flere dager. Med andre ord, ingenting er "unormalt" lite, mye, kort, lang, rødt, brunt.
Festeblødningen skjer vanligvis 5-10 dager etter befruktningen (husk at befruktningen kan skje noen dager etter insemineringen) - så ca. 5-15 dager etter eggløsning.
Dersom det er festeblødning så betyr det at det befruktede egget fester seg, og begynner å produsere hormoner. Noen dager etter dette vil mengden hCG gi utslag på en graviditetstest. Hvis du tror du har festeblødning, så ikke løp og kjøp en graviditetstest - vent 3-4 dager. Hvis du er gravid vil det ta såpass lang tid for frøet ditt å produsere nok hCG til at det synes på testen.

Lykke til [;)]

Tusen takk for alle svar jenter![:)]

Glemte å nevne at etter MA'en så har jeg blødd mellom hver mensen.. Litt nå og da, stortsett hver dag, men stortsett bare når jeg er på do, og aldri trengt å bruke noe bind e.l..

Har også begynt å få noe isjias lignende, så håper kanskje det er et tegn på en arving som jobber hardt nede der..[:D]

Krysser fingrene for deg og at det er en festeblødning!!!! [:)][:)][:)][:)]

ORIGINAL: Sienna3

Krysser fingrene for deg og at det er en festeblødning!!!! [:)][:)][:)][:)]

Det du beskriver er som om det var meg når det kom til det blodet nå..Det kan godt være at TR kommer nå...Men festeblødningen kan komme etter 3-4 dager, så det kan godt mulig være det du har fått...Nå kan det også være at egget har vært i dvale...TR kan komme alt fra 10-16 dager etter EL...

Siden du er 3 dager i fra IKM så kanskje teste???Eller vente å se ann blødningen om den blir sterkere eller av tar..

Lykke til[:D]

takk for støtten jenter [:D]

Det har ikke kommet noe mer, og ikke blitt noe mindre.. Er kun når jeg er på do..da kommer det litt i do noen ganger, og på papiret, eller bare på papiret..

Ikke noe tegn til at TR kommer, ikke ømme bryster eller hetetokter, eller gråter for ingen ting..
Håper bare det ikke er en tidlig SA..[:@]

Jeg satt å så på testene igår, er ny type fra clearblue, hvor det skal komme opp kontrollstrek og et kryss visstnok..Spurte min kjære om vi skulle teste, men nei, vi venter til helgen sa han..[8D] Så da gjør vi det, hehe.. Søndag morgen tenker jeg det blir..

Nå har jeg ikke blødd på 5-6 timer *bank i bordet*.. ikke kommet noe på papiret eller når jeg har vært på do..Ingen spor engang..Og smertene har gitt seg.. Så spent på om hvordan det blir imorgen tidlig når jeg står opp..

Nå sitter jeg her å spiser middag for 2.gang idag.. Voldsomt sulten på kvelden og natten for tiden..[:@]

Høres lovende ut [;)][;)]

Hvor lang tid etter en evt festeblødning kan testen være positiv.. Hvis at det var en festeblødning jeg hadde.. Tok en test istad, men den var negativ..

Det var nok tanta som var på vei[&o] Skjønner ingen ting jeg..På lørdag et par timer etter så begynte jeg å blø, og kom en stor klump..Så ga det seg, og var ingen ting før i 22 tiden igår søndag kveld, da kom det plutselig en type styrt blødning.. Og så og si ingen ting siden da.. Så nå sitter jeg her å venter på når resten kommer..[:@]

Uff da!! Sitter å venter på TR selv; tror nok hun vet å kjempe seg til sin rett denne mnd også; men vi gir ikke opp![:)]
Krysser fingrene for deg at spiren sitter neste mnd.!!
Klem

Takk det samme! Får håpe arvingen sitter snart...

Back
Topp