Festeblødning eller tidlig SA?

Posato

Flørter med forumet
Håper noen av dere har noen kommentarer på dette:

Den 20.12 (søndag) så skulle jeg hatt mensen. Samboer og jeg mistenkte en mulig graviditet så tok jeg testen som dere ser nedenunder, dagen derpå (21.12 - mandag). Den viste da positivt som dere kan se på bildet under.
I går tidlig, mellom 09.00 & 11.30 så fikk jeg en blødning. Det så ut som utvanna mensen, slimete og lyserød. Utover dagen så ble det gradvis mørkere & litt brun samtidig så var den slimete..
I dag så har jeg fortsatt blødning, brukte tampong i natt. -Halve tampongen var blitt fukta (om dere skjønner).
Kan det tenkes at denne blødningen er en til SA :( eller bare en festeblødning? o_O

Må legge til at jeg tok en CB på tirsdag også, og den viste samme resultat som den første.
Hele uken samt forrige uke så har jeg hatt en boblete følelse i magen, spesielt rundt navel området men også på både høyre og venstre side.
-Har også klødd på magen + pupper.
-Ømme pupper & nipler.
-fått strekkmerker på navel området.
-Tydeligvis gått opp 5cm rundt navel/mage siden onsdag..

(Venter på legetime)

Blir veldig glad for svar :)

upload_2015-12-26_13-36-12.png
 
Har fortsatt blødning, men den er ikke like kraftig som den har vært.. Så skal ta en gravitest på mandag, for å se om jeg fortsatt er gravid da.. :)
 
Har fortsatt blødning, men den er ikke like kraftig som den har vært.. Så skal ta en gravitest på mandag, for å se om jeg fortsatt er gravid da.. :)
Vist det er en sa så vil kan.du faktisk få positiv graviditet test i uker kanskje mnd :-( ta graviditet test for å sjekke det er ikke lurt, det gjor eg sist, da blei testen sterkere osv etter SA. du vil også få samme symtomene som om du var gravid pga kroppen tror forsatt at du er gravid med hcg i blode.

Masse lykke til uansett, Eg håper virkelig at det er spire der inne som vokser :-)
 
Takk for svar :)

Oppdatering: Brukte bind inatt (hadde nesten kunnet brukt bare et truseinnlegg), istedenfor ob. Liten blødning før jeg la meg inatt, og da jeg våknet for 1,5t siden så er det ikke lenger heller klumper med rødt i. Kun lyserødt/rødrosa + noe brunlig igjen. Så blødningen går ihvertfall mot slutten :)
Håper virkelig at det er en spire der inne <3
 
Festeblødning er blødning du får når egget fester seg.. altså.. FØR positiv test..
Men, skal ikke se bort i fra at det er en hormonell blødning. Om du tar en ny test nå (i morgen), burde den strengt tatt være sterkere (2-3)..
Krysser fingrene for at det kun er en irrelevant blødning, og at spiren har klort seg fast :)
 
Jaa, det sier seg jo selv egentlig.. Har tydeligvis ikke tenkt helt smart ved å kommentere om det er en feste blødning eller ei xD Men siden du kommenterer at det kan være en hormonell blødning, så vil jeg da heller håpe på det. Og at jeg da står mellom hormonell blødning eller en så (noe jeg ikke håper på)..
:)
 
Festeblødning er noe man har når egget fester seg, altså før en test vil bli positiv. Men det går jo an å ha ufarlige blødninger i svangerskapet :)
 
Jeg kan berolige deg med at det behøver ikke være abort selv om du blør. Men ikke bruk tampong når du er gravid!! Jeg blødde etter positiv test i uke 4, deretter blødde jeg i uke 5 og 6. Jeg blødde litt mindre enn vanlig menstruasjon, og færre dager. Det var friskt blod, og lite koagler. Jeg er fremdeles gravid og er i uke 20 nå ;-) Bestill time hos lege og få henvisning til tidlig ul, det beroliget meg å få se det bsnkende hjettet i uke 7.
 
Jaa, det sier seg jo selv egentlig.. Har tydeligvis ikke tenkt helt smart ved å kommentere om det er en feste blødning eller ei xD Men siden du kommenterer at det kan være en hormonell blødning, så vil jeg da heller håpe på det. Og at jeg da står mellom hormonell blødning eller en så (noe jeg ikke håper på)..
:)

Det er akkurat det. Er godt mulig å ha blødninger uten at det er SA ;)
Spesielt siden det ikke virker som om du har blødd særlig mye/lenge? Krysser fingrene for at alt går bra!
 
Jeg kan berolige deg med at det behøver ikke være abort selv om du blør. Men ikke bruk tampong når du er gravid!! Jeg blødde etter positiv test i uke 4, deretter blødde jeg i uke 5 og 6. Jeg blødde litt mindre enn vanlig menstruasjon, og færre dager. Det var friskt blod, og lite koagler. Jeg er fremdeles gravid og er i uke 20 nå ;-) Bestill time hos lege og få henvisning til tidlig ul, det beroliget meg å få se det bsnkende hjettet i uke 7.


Wow, visste ikke at man ikke kunne bruke tampong når man går gravid :O Da skal jeg i hvert fall slutte med det! :) Skal bestille legetime så fort legebyttet mitt skjer 01.01.16, om ikke legen jeg har før den datoen kan henvise meg videre.. :)
 
Wow, visste ikke at man ikke kunne bruke tampong når man går gravid :O Da skal jeg i hvert fall slutte med det! :) Skal bestille legetime så fort legebyttet mitt skjer 01.01.16, om ikke legen jeg har før den datoen kan henvise meg videre.. :)
Man er mer utsatt for infeksjoner som gravid. Man skal helst ikke bruke tampong ved abort heller. Man kan kanskje, men anbefaler ikke :-)
 
Det er akkurat det. Er godt mulig å ha blødninger uten at det er SA ;)
Spesielt siden det ikke virker som om du har blødd særlig mye/lenge? Krysser fingrene for at alt går bra!

Har nå bare blødd siden 25.12, så det er ikke akk lenge tror jeg. Spesielt når jeg kan ha en vanlig menstruasjonstid på opptil 1 uke (men minst 4-5 dager lang)..
Men hvor mye er egentlig mye blødning, før det kan ha noe ordentlig å si?
Vil si at jeg i starten kun hadde slimete blod med koagler, og samtidig lyserødt friskt blod mens det innimellom kunne se ut som mørkt.
Tidligere i dag så var det kun brunlig (noe gultlignende oxo) utflod i bindet, og tenkte som så at da var jeg blitt kvitt blødninga.. Men neida, for den kom tilbake 1,5 time etterpå (ca14.00). Så da er man på'n igjen om den ikke har forandret seg igjen :O
 
Last edited:
Har nå bare blødd siden 25.12, så det er ikke akk lenge tror jeg. Spesielt når jeg kan ha en vanlig menstruasjonstid på opptil 1 uke (men minst 4-5 dager lang)..
Men hvor mye er egentlig mye blødning, før det kan ha noe ordentlig å si?
Vil si at jeg i starten kun hadde slimete blod med koagler, og samtidig lyserødt friskt blod mens det innimellom kunne se ut som mørkt.
Tidligere i dag så var det kun brunlig (noe gultlignende oxo) utflod i bindet, og tenkte som så at da var jeg blitt kvitt blødninga.. Men neida, for den kom tilbake 1,5 time etterpå (ca14.00). Så da er man på'n igjen om den ikke har forandret seg igjen :O
Mye blødning er vel som menstruasjon eller mer. Jeg blødde ganske mye den første blødnibgen jeg hadde. Men hadde ingen smerter.
 
Da fikk jeg bekrefta hos fastlegen i dag, at det har oppstått en SA.. I dag så hadde jeg kommet til 5 uker om det ikke hadde gått galt.. Fikk målt hcg på mandag, så var da 4+5 uker på vei :(
Men det går seg te, er bare å prøve igjen på nytt ... :) :bag::)
 
Da fikk jeg bekrefta hos fastlegen i dag, at det har oppstått en SA.. I dag så hadde jeg kommet til 5 uker om det ikke hadde gått galt.. Fikk målt hcg på mandag, så var da 4+5 uker på vei :(
Men det går seg te, er bare å prøve igjen på nytt ... :) :bag::)
Så trist! Håper spiren klorer seg fast neste gang! :)
 
Back
Topp