Festeblødning eller tidlig mens?

A

**Anonym**

Guest
Googler meg halvt ihel her, men må likevel spørre etter deres erfaringer:

Prøver ikke aktivt, men hadde ubeskyttet sex noen dager før el. Fikk brun spotting/slim/utflod på papiret 8dpo, og rødt blod i dag 9dpo. Noe slim, men ikke det typiske mørke mensblodet. Må likevel bruke bind, men er ikke samme mengde som mens.

Kjent på symptomer som ekstrem tretthet, murringer (pleier aldri å ha det), oppblåst, veldig tørst og tørr i munnen, kvalme og halsbrann. Ulikt meg å ha dette før mens, men er jo likevel typiske symptomer på både mens og graviditet.

Svaaaak positiv test (eller skyggestrek?) 7dpo. Sterk etter 5 min, men ble svakere etter tørking. Negativ test i dag.
IKM 7.april. Har vært helt i rute det siste året, +/- 1 dag. Ingen hormoner.
Kan sæden fucke up syklusen siden vi har brukt kondom hele tiden før? Hvorfor får jeg mensen 8 dager før forventet liksom?
Vil tro festeblødning er utelukket siden det er mer en "bare på papiret", eller?

Trenger å høre andre sine erfaringer!
 
Googler meg halvt ihel her, men må likevel spørre etter deres erfaringer:

Prøver ikke aktivt, men hadde ubeskyttet sex noen dager før el. Fikk brun spotting/slim/utflod på papiret 8dpo, og rødt blod i dag 9dpo. Noe slim, men ikke det typiske mørke mensblodet. Må likevel bruke bind, men er ikke samme mengde som mens.

Kjent på symptomer som ekstrem tretthet, murringer (pleier aldri å ha det), oppblåst, veldig tørst og tørr i munnen, kvalme og halsbrann. Ulikt meg å ha dette før mens, men er jo likevel typiske symptomer på både mens og graviditet.

Svaaaak positiv test (eller skyggestrek?) 7dpo. Sterk etter 5 min, men ble svakere etter tørking. Negativ test i dag.
IKM 7.april. Har vært helt i rute det siste året, +/- 1 dag. Ingen hormoner.
Kan sæden fucke up syklusen siden vi har brukt kondom hele tiden før? Hvorfor får jeg mensen 8 dager før forventet liksom?
Vil tro festeblødning er utelukket siden det er mer en "bare på papiret", eller?

Trenger å høre andre sine erfaringer!
Hei. :)Det var noen sykluser der jeg spotta brunt for så rødt fra 8DPO. Var helt sikker på det var festeblødning og trodde jeg var gravid. Var desverre bare kroppen som var ‘’i ulaget’’. I de aller fleste tilfeller er det spotting før mens/mellomblødning, og det er mer vanlig og ikke ha festeblødning enn og ha det når en er gravid.

Det er som du sier ofte de samme kjennetegnene både med mens og graviditet også tror jeg mange(inkludert meg selv) blir veldig fokusert på dette når mensen skal komme. Det er tidlig da så du kan fortsatt få positiv test, ene gangen fikk jeg ikke positiv før 12DPO.

Og til det andre spørsmålet ditt,, nei det er ikke slik at sæd påvirker syklusen(bortsett når den befruktet egget såklart) :angelic:
 
Back
Topp