Festeblødning info

*Cake-Pop*

Forelsket i forumet
Nå er vi kommet så langt at jeg kom på festeblødning! Jordmora mi fortalte meg om dette sist svangerskap og takk og lov for det!

Rundt uke 14 kan det komme en blødning som de kaller for festeblødning. Dette er helt normalt. Når man har vært på do kan man få litt blod på papiret, men det skal ikke være mengder. og det skal kun være ved 1-2 toalett besøk. Dette skjer når noe jeg ikke husker navnet på fester seg til noe jeg ikke husker navnet på. :-P

jeg hadde dette nøyaktig i uke 14 sist. heldigvis visste jeg om det så ble ikke så veldig redd, men jeg skvatt jo når ejg så blod på papiret. var kun ved det ene toalettbesøket, ikke noe etterpå.

tenkte å nevne det for alle førstegangs som ikke var klar over det, og evt andre også som har glemt det! =)) Er man usikker på hva det er om man får blødning, ring lege eller jordmor. jeg bare formidler hva jeg ble fortalt sist, men jeg er hverken lege eller jordmor.
 
En festeblødning er vel når egget fester seg til livmorhinnen? Festeblødning En liten blødning som enkelte kvinner opplever 5-12 dager, kan være en festeblødning, hvis det er en grunn til at kvinnen skulle være gravid. Festeblødninger blir ofte hvis den kommer sent mistolket som en tidlig menstruasjon, tiltross for at blødningen er lett og av kort varighet. Hvordan ser en festeblødning ut? En festeblødning er en vaginal utflod som normalt består av en liten mengde rosa eller brunt blod. Omtrent bare hver tredje gravide kvinne opplever en synlig festeblødning. Når skjer festeblødningen? Festeblødningen skjer når det befruktede egget fester seg i livmorveggen, i gjennomsnitt 5-12 dager etter eggløsning.
 
Sikker på at hun ikke mente uke 4?
Jeg hadde festeblødning forje svangerskap, i uke fire:)
Men har ikke hatt noe blødning så sent som uke 14, ikke hørt om det heller..