Feste pepperkakehus

Zera

Forumet er livet
Noen som har tips på hvordan feste et pepperkakehus istede for å smelte sukker?[:)]

Du får kjøpt et slikt sett på Jernia så du kan lage pepperkakehus uten knekk (smelta sukker).. Har ikke prøvd det selv, men kanskje jeg skulle gjort det. Skal nemlig ALDRI smelte sukker igjen, det var så innmari vondt å få på finger'n [:(]

I fjor brukte vi tykk melis og det gikk ganske bra! :) 

Vi bruker limpistol...[:D] spiser det ikke et gammelt nedstøvet pepperkakehus anyway

Sambo lager hylser av smeltet sukker som han bruker i limpistol.[:)]
Den pistolen blir kun brukt til sukker da.[:D]

Melis og eggehvite.. [:)] Tar nok litt lenger tid å tørke, men jeg brukte det i fjor, og huset sto flott det. [:D]

Vi bruker melis og eggehvite... funker kjempefint[:)]

ORIGINAL: merete_80

ORIGINAL: aemde og Lille Prins

Du får kjøpt et slikt sett på Jernia så du kan lage pepperkakehus uten knekk (smelta sukker).. Har ikke prøvd det selv, men kanskje jeg skulle gjort det. Skal nemlig ALDRI smelte sukker igjen, det var så innmari vondt å få på finger'n [:(]

Jeg bruker engangshansker - lett å vrenge av hvis noe setter seg på fingren (dvs hansken)

Ikke så veldig smart hvis sukkeret er så varmt at det smelter gummien...

[hr]
Men melis og eggehvitte er vel temmelig sterkt å bruke...Ikke prøvd det før...Men prøv å se inne på tine.no eller noe...står sikkert der...

melis, eggehvite og sitronsaft (icing heter det vel....) Funker supert

Jeg har hørt at smørbukk karameller som smeltes skal være fine å sette sammen med. Har ikke prøvd det selv men tenkte gjøre det i år..

Takker:) da blir det vel laget med smeltet sukker... Det er jammen en risiko sport, vndt som FAN å få på fingrene da:S

Back
Topp