feste hyller på fliser, how?

Valentina*

Glad i forumet
uden å båra i flisene lixom???

någen så har limt opp ting på bade før?

Da må du skru i fugene(i mellom flisene. Og håpe at snekkeren har brukt rupanel under gipsen. Ellers må du borre og bruke plugger.

ORIGINAL: atlegb

Da må du skru i fugene(i mellom flisene. Og håpe at snekkeren har brukt rupanel under gipsen. Ellers må du borre og bruke plugger.

men vil lixom ikje skru ha hull i d heila tatt, e d muli?

fins d ikje ein sinnsykt sterk lim t våtrom?

Spørs ka hyller... men eg har hengt bilder, småhyller osv på sugekopper som selger på Saape/Lucky Duck [;)] (men om det e tunge hyller må du nok skru)

Tja.. Lim = du må bytte fliser når du tar ned igjen hyllene... Det finnes, men ikke anbefalt. Men å dytte i litt fugemasse i fugene er gjort på... 1 minutt? Ikke koster det noe særlig heller..  [:)]

Vi borret i fugene! Det som er så kjekt med å borre i fugene er at det bare er å tette igjen med fugemasse om du skal skru ned hyllene igjen.

Husk at hvis du skal borre i nærheten av der det blir vått (henge hyller i dusjen feks) så må du bruke silikon i hullene slik at det ikke kommer vann inn [:)]

takk for svar folkens ;)

får vell bare skru då....
eg vett at eg kan skru i fugene å fylla i ijen MEN vil helst ikje skada så mye på membranen....
litt dritt når eg vett at d bare e for ein periode å me e akkorat ferdi å pussa åpp heila bade....

Det finnes en silicon-basert lim som er helt syyyyyyk! Vi brukte den til å henge glass og speil rett på veggen og det er ganske tungt så mulig det går. Nå vet jeg ikke hva hyller du har da....

Problemet med lim er at du ikke får det av flisene igjen, uten å ødelegge flisene. I tillegg må man huske at flisene også bare er limt fast, så de kan både løsne og sprekke dersom man limer noe tungt utenpå. Membranen skal man ikke bry seg om dersom det er over en halvmeter fra gulvet. Evt kan du først borre, så fylle med silikon sekundet før du skal skru. Vips, tett!  :-)  

Back
Topp