Feste barnesete

Cali91

Glad i forumet
Desemberskattene 2024
Hei. Vi har to biler. En liten og en større. Den største bilen vil bli brukt i det daglige og isofix med base skal derfor stå i den bilen. Går det an å feste barnesete uten isofix og base i den lille bilen når vi en skjelden gang bruker den? Eller må bilstoler festes med isofix?

Alle babyseter kan så vidt jeg vet festes med vanlige bilbelter. Hvordan sete har du?:)

Men er det trygt? Jeg har et brio sete :)

Kan helt trygt feste det med belte ja :) så lenge du fester det korrekt vel og merke :)

Takk for svar :) er ikke så dreven på slikt!

Det er like trygt uten isofix så lenge du fester stolen 100% rett

Men er det trygt? Jeg har et brio sete :)
På de aller fleste testene så kommer faktisk setene best ut når de er festet kun med setebelte. Det er enda litt sikrere, pga. isofixen er et ekstra ledd som kan være feil på.
Så sant man fester det korrekt og stramt nok med setebelte da! Veldig mange som strammer alt for lite!! Vi kommer også til å ha en bil med og en uten isofix, og det bekymrer meg ikke. Er kun for enkelthetens skyld at jeg tenker noe på at vi ikke har isofix i den ene bilen. :)

På de aller fleste testene så kommer faktisk setene best ut når de er festet kun med setebelte. Det er enda litt sikrere, pga. isofixen er et ekstra ledd som kan være feil på.
Så sant man fester det korrekt og stramt nok med setebelte da! Veldig mange som strammer alt for lite!! Vi kommer også til å ha en bil med og en uten isofix, og det bekymrer meg ikke. Er kun for enkelthetens skyld at jeg tenker noe på at vi ikke har isofix i den ene bilen. :)
Ja, mange som gjør feil med festing av sete, derfor anbefales iallefall base på babysetene for da kan man få hjelp i babybutikken til å feste basen, og slippe å tenke så mye på det hver dag. Men mange syns det er enklere å feste isofixbase riktig enn selebase så gjelder å få veiledning og å følge instruksjonene nøye, gjelder jo uansett.

Vi kjører base uten isofix i min bil(får ikke isofix på det setet vi vil ha) , og blir å bruke setet uten base i mannens bil om vi skal bruke den.

Sjekk bruksanvisning til setet.
Ikke alle seter fungerer uten basen (såvidt jeg har forstått).

Back
Topp