Fest og hemmligholdelse!

Almondine

Forelsket i forumet
Hehe.. Vi har bestemt at vi skal holde svangerskapet hemmelig så lenge som mulig, i hvert fall til rundt tolvte uke.
Det er fordi vi har opplevd å miste før, og da lekket nyheten ut til gud og hvermannsen. Ikke så veldig gøy å fortelle at det ikke stemte at jeg var gravid når tilnærmet ukjente kom og gratulerte meg med babyen en måned etter at jeg hadde mistet.
Og nå som vi holder det hemmelig synes vi det er litt gøy også :-p

Men i går hadde vi grillfest med to vennepar. Begge damene er gravide, og de leter etter tegn på at jeg er det også, de bare venter på at det skal skje.
SÅ hvordan skulle vi forklare det at jeg ikke skulle drikke den kvelden? Vi kunne ikke komme på noen unnskyldning som var god nok til at jeg ikke kunne drikke en cider en gang, så vi veltet oss inn på polet og kjøpte alkoholfri vin, fjernet den delen av etiketten hvor det sto "alkoholfritt", og den kunne jeg sitte og nippe til utover kvelden.
Jammen tror jeg vi lurte dem også :-D

Vinen smakte forresten veldig godt, akkurat som "ekte" vin, i tilfelle noen skulle ha lyst å gjøre litt ekstra stas på seg selv i løpet av svangerskapet :) Bonne Nouvelle, heter den :)
Finnes også alkoholfri cider på Europris som smaker veldig godt :)

Den vinen skal jeg teste! Lette forgjeves etter GOD alkoholfri vin sist jeg var gravid.
O, er den rød, forresten? Er ikke så glad i hvitvin, da klarer jeg meg heller uten.

Når vi har hatt folk på besøk i det siste så har jeg drukket alkoholfri øl. Tømmer den bare over i glass når ingen ser, så er det jo ingen måte å vite det på.
Drukket litt cola har jeg også gjort, og a her folk bare antatt at det er rom eller noe i den.

Calsberg har en alkoholfri øl der flaska ser helt vanlig ut, det er bare et lite, nesten usynlig merke som viser at den er alkoholfri! Kjempegreit og diskret ;)

Det er både rød og hvit av den typen, jeg kjøpte en av hver, men fikk ikke smakt på den røde.
Øl er jeg ikke så begeistra for, men det er helt klart en lur ting å gjøre slik du gjorde :)
Jeg kokte ei ciderboks og helte over Europris cider på den også jeg da, så de så at jeg drakk den da de kom :-p hehe..
Alt hva man gjør for å holde på hemmeligheter!!

Takk for tipset! emoticon
Jeg må fake 2 fester i Juni og en i August hehe, etter det så tror magen er så stor at jeg ikke klarer å sjule det mer.

Min favorittdrink for tiden er Bacardi Razz med sitronbrus og jeg fortalte venninnene mine om den geniale ideen jeg hadde lest her inne om å la bacardi'en få ligge en stund i bringebær og så sile det i stedet for å putte ett bær i hver drink.
Så jeg skal lage meg bringebærsaft og blande det med sitronbrus. ;-) Får si at jeg bare prøvde litt så derfor lagde jeg ikke så mye og om noen vil smake så kan jeg ha en liten flaske og bare desje oppi litt sprit mens jeg står ved bardisken. :-)
Har også lyst til å holde det hemmelig en stund! Folk kommer jo til å le seg ihjel når de hører om ENDA en januarbaby på vei! .-P

*Månestråle* skrev:
Uff sånt styr :P Drikker dere alltid ellers? Hvis ikke er det jo bare å si at dere tar en alkoholfri kveld =)

Det gjorde jeg før jeg blei gravid, og da var spekulasjonene i gang med det samme. Og ikke bare spøkefulle spørsmål, nei, det var rene kryssforhøret som endte i at jeg måtte ta en demonstrativ slurk av min venninnes drink. Drikker gjerne om jeg ikke skal ut å kjøre dagen etter. Er ikke nødvendigvis snakk om store kvantum, men et glass vin eller en cider går gjerne ned i festlig lag.
Dessuten, med flere lag og festligheter utover nå, så vil det se bittelitt rart ut om jeg ikke skal ha i meg noe i det hele tatt noen av de gangene..

TWEAK: Den var ikke dum :)

JEg drikker heldigvis uhyre sjelden til vanlig - og er glad for det merker jeg når jeg leser det styret dere må gjennom stakkars! JEg er i den situasjonen at jeg ser ut som en elefant alerede, så til tross for at jeg ikke har vært gravid mer enn et par uker har folk allerede begynt å snakke - men men - det årner seg nok :)

Hufserufsa skrev:
JEg drikker heldigvis uhyre sjelden til vanlig - og er glad for det merker jeg når jeg leser det styret dere må gjennom stakkars! JEg er i den situasjonen at jeg ser ut som en elefant alerede, så til tross for at jeg ikke har vært gravid mer enn et par uker har folk allerede begynt å snakke - men men - det årner seg nok :)

Det er jo ikke mer styr enn vi legger opp til selv! Og når vi vanligvis drikker og tar helt av på fest og det samtidig er fest i den perioden vi ønsker å holde graviditeten hemmelig ja da gjør jeg det lille ekstra for å beskytte hemmeligheten :-) Synes ikke det er noe styr jeg :-) Jeg drikker også svært sjelden og da kun til fest. Det er bare ikke så vanlig med fester for tiden... :-P

Jeg drikekr nesten aldri, men i kveld måtte jeg takke nei, kun for å ikke fortelle at jeg er gravid. da en venninne prøver alt bare for å se om jeg er gravid (hun er det selv) så hun spurte ikveld om vi ville komme til dem, så skulle samboeren hennes by oss på god drikke ;) så da mått ejeg finne på en unnskyldning:P hehe;)

Tweak skrev:
Hufserufsa skrev:

Det er jo ikke mer styr enn vi legger opp til selv! Og når vi vanligvis drikker og tar helt av på fest og det samtidig er fest i den perioden vi ønsker å holde graviditeten hemmelig ja da gjør jeg det lille ekstra for å beskytte hemmeligheten :-) Synes ikke det er noe styr jeg :-) Jeg drikker også svært sjelden og da kun til fest. Det er bare ikke så vanlig med fester for tiden... :-P

Enig :) Som jeg sa til mannen min i helga: Hva gjør man vel ikke for å holde på en hemmelighet ;)

Takk for tipset, hehe, var veldig lurt da:-)
Har et par fester og div. som jeg egentlig skulle vært på fremover, men tenker jeg heller kjører på med "fikk ikke barnevakt" :P

Jeg er også litt der nå, for gud bedre så mye jeg spyr, og det er mye vanskeligere å skjule enn at jeg ikke drikker....

Ylvemamma skrev:
Jeg er også litt der nå, for gud bedre så mye jeg spyr, og det er mye vanskeligere å skjule enn at jeg ikke drikker....

Uff ja, den er hakket verre!

Almondine skrev:
Ylvemamma skrev:

Skal egentlig i et utdrikkningslag neste helg, i en annen by, så det involverer overnatting og lang bil/buss/tog tur. Kunne fint sneket meg unna drikkekonkuranser og vinsmaking, men det er grenser for hvor mye man kan spy før noen blir bekymret... Så må nok gi beskjed om at mannen plutselig må jobbe i helgen slik at jeg må være hjemme med jentungen, tror jeg.

Ylvemamma skrev:
Almondine skrev:
Ylvemamma skrev:

Skal egentlig i et utdrikkningslag neste helg, i en annen by, så det involverer overnatting og lang bil/buss/tog tur. Kunne fint sneket meg unna drikkekonkuranser og vinsmaking, men det er grenser for hvor mye man kan spy før noen blir bekymret... Så må nok gi beskjed om at mannen plutselig må jobbe i helgen slik at jeg må være hjemme med jentungen, tror jeg.

Ja, man merker det fort om noen skal fly av gårde og kaste opp i tide og utide :( Så fryktelig dumt, men jeg skjønner hvordan du har det.. Jeg hadde det slik i forrige svangerskap, så da visste alle det allerede i uke 6, siden jeg ikke akkurat klarte å skjule kvalmen. Måtte løpe av gårde bare jeg kjente lukten av mat (og egentlig ganske mange andre lukter også).
Men det er jo greit å kunne bruke den unnskyldningen der :)

Back
Topp