Fertilitetssjekk - erfaringer, anbefalinger?

Tillea

Elsker forumet
Septemberlykke 2021
Oktoberfest 2024 ❤️
Vi ser at flere tilbyr fertilitetssjekk for par, har blant annet lest om dette hos klinikk Hausken på deres nettside, 2800 for undersøkelser. Hva er deres erfaringer med dette? Og er det noen som har noen anbefalinger til klinikker?
Begynner å bli litt utålmodig og føles unødvendig å ikke vite dersom det er noe som hindrer graviditet og som kan løses :)

Vi ser at flere tilbyr fertilitetssjekk for par, har blant annet lest om dette hos klinikk Hausken på deres nettside, 2800 for undersøkelser. Hva er deres erfaringer med dette? Og er det noen som har noen anbefalinger til klinikker?
Begynner å bli litt utålmodig og føles unødvendig å ikke vite dersom det er noe som hindrer graviditet og som kan løses :)
Jeg er veldig fornøyd med Hausken:) Hatt fertilitetsutredning der, i tillegg til et IVF forsøk.

Vi prøvde ett år først og gikk så til fastlege og ble henvist til gynekolog. Der ble det bestilt test av både meg og mannen. Men om man ikke vil vente på det så blir det vel privat, da :)

Vi tok en fertilitetssjekk hos Hausken og var veldig fornøyde med det. Vi ble godt behandlet, følte at vi begge ble godt undersøkt og fikk gode råd med oss videre da de ikke kunne se at det var noe i veien med noen av oss. Vi ble fortsatt ikke gravide på egen hånd, og da vi ble henvist videre kunne de bruke noen av testene fra Hausken så vi slapp å gjøre ting på nytt. Tenkte som deg, at hvis det viser seg å være ett eller annet i veien så er det fint å få vite det så man evt kan få hjelp tidligere. :) Men de tar ikke noen andre tester enn det de gjør i det offentlige dersom man har prøvd i et år og blir henvist videre, så man må jo vurdere om man synes det er verdt å betale litt ekstra for.

Jeg har vært til vanlig gynekolog uten at jeg følte at jeg fikk noen hjelp der.
Har nå gått til Livio,og er så langt veldig fornøyd der.

Vi valgte Medicus (Oslo), og var fornøyde. Kontaktet Hausken også, men var litt skuffet etter at vi fikk rekvisisjonen til blodprøver fra de. Bare stoffskifte, AMH, og infeksjoner... Det var mistanke om PCO hos meg, og jeg tenkte at det blir ikke nok. Derfor valgte vi Medicus :) Kommunikasjonen med de var litt krønglete, synes folk på resepsjonen kunne være flinkere. Men vi ble meget fornøyde med legetimen!

Vi fikk ikke flere tester enn det de gjør i det offentlige, men å få timen raskt var gull verdt. Fastlege henviste meg til en offentlig gynekolog som har flere mnd ventetid :eek: Og det er bare for den første timen... Private klinikker gjør alt på en gang, som sparer masse tid. Verdt pengene, synes jeg :)

Last edited:
Var på utredning hos Hausken pga lang ventetid i det offentlige. De fant iallfall problemet :p Ble henvist videre til det offentlige for behandling.

Vi var på klinikk spiren i Trondheim, så neppe så interessant sånn sett. Men fikk tatt blodprøver i forkant av timen; leverte sædprøve til timen, og fikk en GU med UL, inkludert skylling av eggledere. Fikk henvisning til IVF etter der. :)

Back
Topp