Fertilitetsråd NY tråd!!

Team M

Forelsket i forumet
Novemberbarna 2021
Septemberskattene 2023
Fant en annen tråd men den var så gammel.. Har dere lyst å komme med tips til kosthold, vitaminer og annet som hjelper på fertilitet hos både mannen og kvinnen? :angelic:

Sink og selen skal visst være bra for spermkvaliteten.

Slimløsende hostesaft gjør ankomsten enklere for dem i livmor og eggledere.

Sink og selen skal visst være bra for spermkvaliteten.

Slimløsende hostesaft gjør ankomsten enklere for dem i livmor og eggledere.

Kunne aldri falt meg inn å bruke medisiner når jeg ikke er syk, men litt hostesaft skader nok ikke. Hvor mye og når tar man dette da?

Kunne aldri falt meg inn å bruke medisiner når jeg ikke er syk, men litt hostesaft skader nok ikke. Hvor mye og når tar man dette da?
https://www.dagensmedisin.no/artikler/2009/10/06/bruker-hostesaft-for-a-bli-gravid/

https://ajk.no/2017/06/sink-og-selen-for-bedre-fertilitet/

Vil si at det er hostesaft som er medisin, ikke sink og selen. Det er jo kosttilskudd, eller man kan bare øke matvarer som inneholder dette om man ikke ønsker å ta det i tablettform.

Last edited:
Siden hostesaft virker lokalt tror jeg ikke jeg kommer til å gidde, siden det tross alt er medisin, reseptfritt eller ei. Grapefruktjuice derimot kommer jeg til å forsøke i neste pp til tross for at det ikke ser ut til å finnes noen ordentlig evidens for det. Jeg liker det uansett godt og synes jeg har hatt litt lite slim de siste månedene, blir gøy å se om jeg synes det blir noen forskjell :D

Tok 1 spiseskje morgen og kveld, de dagene jeg hadde elslim (4 dager hvorpå el dag 4).

Solvipect tok jeg. Men er ikke så nøye så lenge den er slimløsende.

Jeg kjører på med grapefruktkjerneekstrakt, salvie te og ananas. Fra neste PP skal jeg prøve fructus femina (babyklister). Andre fertilitetsråd jeg har sett funke for flere er lavkarbo og hostesaft som nevnt over her.

Jeg kjører på med grapefruktkjerneekstrakt, salvie te og ananas. Fra neste PP skal jeg prøve fructus femina (babyklister). Andre fertilitetsråd jeg har sett funke for flere er lavkarbo og hostesaft som nevnt over her.
Vet du om lavkarbo er et kosthold man følger kun frem til graviditet?

Back
Topp