Fertilitetsklinikken i Porsgrunn

Majaa

Betatt av forumet
Er det noen av dere som har vært på fertilitetsklinikken i Porsgrunn? Jeg kommer nettopp fra legen, tenkte jeg ville høre om han hadde noe å bidra med siden vi har prøvd i et år nå uten resultat. Han spurte litt om syklusen min, og om mannen min er frisk og rask. Jeg har veldig ustabile sykluser, så da sa han uten noen flere undersøkelser at han skulle henvise oss til fertilitetsklinikken. Jeg er veldig glad for at han tar så raskt tak i ting og er villig til å hjelpe, men det kom litt plums på meg. Ikke har jeg fått snakket med mannen min om det heller, han er på jobb og jeg får ikke tak i han før til kvelden. Men jeg vet at han er med på alt som gjør at vi kan få et barn

Noen som vet hva klinikken gjør? Hvilke prøver og undersøkelser tar de av meg og mannen? Vet noen om hvor lang ventetid det er (legen sa at han regnet med vi fikk time før sommeren), og hva sånt noe koster?

Ingen?

Jeg synes det var litt rart med henvisning til fertilitetsklinikken uten at dere har blitt utredet. Det vanlige er å få utredning hos spesialist først, for kanskje dere kan klare å bli gravide f.eks med Pergo (mange med ustabile sykluser/manglende EL lykkes med det) .. Men lege din vet nok hva han gjør, så jeg kan fortelle litt om hva som skjer i Porsgrunn. :)

Først får dere time til forsamtale. Der går dere gjennom prøverhistorikken deres og finner ut hva slags prøver dere må ta. Mannen din må levere sædprøve, og du får sannsynligvis blodprøverekvisisjoner. Under forsamtalen får dere opplæring i hvordan dere bruker medisinene, og dere får dato til oppstart. Da bruker du spray en periode for å nedregulere kroppen. Etter en stund må du bruke eggmodningssprøyter sammen med sprayen, og når du har mange nok eggposer (kontrolleres ved UL) settes dato for uttak. Så blir det innsetting et par dager senere.

Ett forsøk koster 1500 kr i egenandel. Egenandelen på medisinene er 15000. Ta vare på kvitteringene, for alt over dette får dere igjen. Medisinene er knalldyre. Vi betalte vel rundt 15000 for det første forsøket (forsøk+medisiner)

Folkene i Porsgrunn er veldig hyggelige. Den ene legen (Kahn) er en merkelig skrue da, men alle de andre er bare søte. Var der i går for 5. gang. [:)]

På nettsiden deres står det at de har ca 3 mnd ventetid for tida. Det er ikke lenge siden den var på 6-7 mnd, så der er dere jo heldige! Lykke til! [:)]

Jeg aner ikke, men dytter for deg siden jeg er fra porsgrunn[;)]

ORIGINAL: Lykkeliky

Jeg synes det var litt rart med henvisning til fertilitetsklinikken uten at dere har blitt utredet. Det vanlige er å få utredning hos spesialist først, for kanskje dere kan klare å bli gravide f.eks med Pergo (mange med ustabile sykluser/manglende EL lykkes med det) .. Men lege din vet nok hva han gjør, så jeg kan fortelle litt om hva som skjer i Porsgrunn. :)

Først får dere time til forsamtale. Der går dere gjennom prøverhistorikken deres og finner ut hva slags prøver dere må ta. Mannen din må levere sædprøve, og du får sannsynligvis blodprøverekvisisjoner. Under forsamtalen får dere opplæring i hvordan dere bruker medisinene, og dere får dato til oppstart. Da bruker du spray en periode for å nedregulere kroppen. Etter en stund må du bruke eggmodningssprøyter sammen med sprayen, og når du har mange nok eggposer (kontrolleres ved UL) settes dato for uttak. Så blir det innsetting et par dager senere.

Ett forsøk koster 1500 kr i egenandel. Egenandelen på medisinene er 15000. Ta vare på kvitteringene, for alt over dette får dere igjen. Medisinene er knalldyre. Vi betalte vel rundt 15000 for det første forsøket (forsøk+medisiner)

Folkene i Porsgrunn er veldig hyggelige. Den ene legen (Kahn) er en merkelig skrue da, men alle de andre er bare søte. Var der i går for 5. gang. [:)]

På nettsiden deres står det at de har ca 3 mnd ventetid for tida. Det er ikke lenge siden den var på 6-7 mnd, så der er dere jo heldige! Lykke til! [:)]

[:)]Signerer!![:)]
Vi skulle til på første forsøk da jeg ble gravid, så vi har vært igjennom alt det over.
Utrolig hyggelige mennesker!!

Kahn er en merkelig skrue ja! [:D]

Men altså, jeg trodde at man måtte via en spesialist for å komme til på Fertilitetsklinikken? Min fastlege kunne ikke henvise meg direkte den gangen jeg var der, jeg måtte først til gynekolog, som igjen kunne henvise meg videre.

Men lykke til iallefall! [:)]

Back
Topp