Fertilitetsklinikken elller ivf-klinikken

attpåklatten2017

Blir kjent med forumet
Har landet på at vi mest sannsynlig må ha hjelp for å bli gravid, og tenker det står mellom disse to klinikkene. Noen som vil dele sine erfaringer :-) ? Veldig vanskelig å bestemme seg for hvilken av de vi vil bruke, har ingen erfaringer selv med IVF. Veldig glad om noen vil dele :-)

Vi er på fertilitetssenteret og er foreløpig veldig fornøyd. Legen tar seg god tid og lytter til deg. Er villig til å gjøre endringer for å få oss til å lykkes. Har hatt to offentlige forsøk, pga lang ventetid for neste fersk forsøk valgte vi å gå privat.
Anbefaler de :)

Last edited:
Jeg har vært på IVF klinikken. Helt greit, men kan ikke sammenlignes med Maigaard i Danmark. Angrer veldig på at vi ikke valgte Maigaard med en gang.

Lykke til med valget :)

Jeg har vært på IVF klinikken. Helt greit, men kan ikke sammenlignes med Maigaard i Danmark. Angrer veldig på at vi ikke valgte Maigaard med en gang.

Lykke til med valget :)

Takk for svar :-) Kan jeg spørre hva som er bra med Maigaard? I forhold til Ivf-klinikken? Tiden begynner å renne ut for oss snart, så vi ønsker jo å bruke de som er best :-)

Vi er på fertilitetssenteret og er foreløpig veldig fornøyd. Legen tar seg god tid og lytter på deg. Er villig til å gjøre endringer for å få oss til å lykkes. Har hatt to offentlige forsøk, pga lang ventetid for neste fersk forsøk valgte vi å gå privat.
Anbefaler de :)

Takk for svar :-) Snakket med de på telefonen i går, og de ga et veldig godt første inntrykk :-)

Hei. Vi er på ivf klinikken. Veldig fornøyd så langt. Hadde uttak igår så ingen lang erfaring men veldig fornøyd med oppfølgingen og alt frem til uttaket.

Tidligere har jeg vært hos stork klinikk i København. Skulle gjerne vært der igjen, men ble veldig dyrt siste forsøket vårt med reise, hotell, og en lav norsk kr.
Der følte jeg at jeg virkelig ble godt tatt i mot, godt tatt vare på, på ivf klinikken er det litt "kaldere" stemning om jeg kan si det på den måten. Men dette er bare pirking av småtterier :)
Ønsker deg masse lykke til.

Takk for svar :) Kan jeg spørre hva som er bra med Maigaard? I forhold til Ivf-klinikken? Tiden begynner å renne ut for oss snart, så vi ønsker jo å bruke de som er best :)

Rett og slett alt. På IVF klinikken hadde jeg to forsøk. De forandret ikke på medisiner og gjorde ikke noe ekstra. Fikk aldri mer enn 4 egg poser. Fikk også forskjellige leger for hver gang. Det skal sies at Dr. Hallman selv er ei flott dame, men dessverre så var det ikke stort vi såg til henne. På Maigaard så fikk jeg helt andre medisiner som resulterte i hele 9 egg ut. På Maigaard så har de også et middel de kan legge eggene i slik at enn ikke skal miste så fort og assisted hatching som ikke er lov i Norge. Enn får også prednisolon, blodfortynnende og HCG støtte om enn trenger det.
Jeg kan ikke få full skrytt folkene på Maigaard. Enn har fra første stund direkte kontakt med gynekologen selv via mail. Er det noen enn lurer på så får en kjapt svar. Under egguthenting, så får enn andre medisiner enn her i Norge. Jeg rynket ikke på nesen en gang under uthentingen. Og sykepleierne var helt fantastiske. Ble tatt utrolig godt tatt vare på.
Ser noen skriver her at det ble dyrere med forsøk i Danmark enn i Norge. Det ble det iallefall ikke for oss(nå rett før påske). Vi tok båten fra Larvik til Hirtshals og kjørte ned til Århus. Overnattet på hotell. Med hotell og reise ble det ikke MYE billigere enn forsøk i Norge, men dyrere ble det iallefall ikke. Vi angrer iallefall på at vi ikke valgte Maigaard med en gang. De har kommet mye lenger enn i Norge og de bryr seg virkelig. Skal ned ha fryseforsøk nå og jeg gleder meg virkelig til å treffe de flotte folka igjen :)

Her er prislisten til Maigaard og annen info: http://www.maigaard.dk/priser.aspx
Sende de en mail for å høre hva de tenker koster ingenting :)

Rett og slett alt. På IVF klinikken hadde jeg to forsøk. De forandret ikke på medisiner og gjorde ikke noe ekstra. Fikk aldri mer enn 4 egg poser. Fikk også forskjellige leger for hver gang. Det skal sies at Dr. Hallman selv er ei flott dame, men dessverre så var det ikke stort vi såg til henne. På Maigaard så fikk jeg helt andre medisiner som resulterte i hele 9 egg ut. På Maigaard så har de også et middel de kan legge eggene i slik at enn ikke skal miste så fort og assisted hatching som ikke er lov i Norge. Enn får også prednisolon, blodfortynnende og HCG støtte om enn trenger det.
Jeg kan ikke få full skrytt folkene på Maigaard. Enn har fra første stund direkte kontakt med gynekologen selv via mail. Er det noen enn lurer på så får en kjapt svar. Under egguthenting, så får enn andre medisiner enn her i Norge. Jeg rynket ikke på nesen en gang under uthentingen. Og sykepleierne var helt fantastiske. Ble tatt utrolig godt tatt vare på.
Ser noen skriver her at det ble dyrere med forsøk i Danmark enn i Norge. Det ble det iallefall ikke for oss(nå rett før påske). Vi tok båten fra Larvik til Hirtshals og kjørte ned til Århus. Overnattet på hotell. Med hotell og reise ble det ikke MYE billigere enn forsøk i Norge, men dyrere ble det iallefall ikke. Vi angrer iallefall på at vi ikke valgte Maigaard med en gang. De har kommet mye lenger enn i Norge og de bryr seg virkelig. Skal ned ha fryseforsøk nå og jeg gleder meg virkelig til å treffe de flotte folka igjen :)

Her er prislisten til Maigaard og annen info: http://www.maigaard.dk/priser.aspx
Sende de en mail for å høre hva de tenker koster ingenting :)

Høres veldig bra ut, tenker jeg sender de en mail :-) Det viktigste er ikke prisen, men at vi lykkes. Har de lang ventetid? Mitt problem er i hovedsak at vi mister, har hatt 1 MA og 2 SA i løpet av 9 mnd nå. Så de høres ut som den perfekte klinikken for oss :-) Tusen takk igjen for svar, fantastisk dette forumet :-)

Høres veldig bra ut, tenker jeg sender de en mail :-) Det viktigste er ikke prisen, men at vi lykkes. Har de lang ventetid? Mitt problem er i hovedsak at vi mister, har hatt 1 MA og 2 SA i løpet av 9 mnd nå. Så de høres ut som den perfekte klinikken for oss :-) Tusen takk igjen for svar, fantastisk dette forumet :-)

Det er ingen vente tid på Maigaard ;) Du kommer garantert ikke til å angre på det valget. Ønsker deg all lykke til :) Du må bare ta kontakt på melding om du lurer på noe også. :)

Jeg skal på forsamtale på fertilitetssenteret på tirsdag, er ferdig utredet. Er da på cd2, er det mulig at jeg kan starte med sprøyter allerede samme dag og de velger kort protokoll..??

Back
Topp