Fertilitets-senteret Prøvere :)

B

Bethlisa

Guest
Til dere som bruker Fertilitets-senteret Pilstredet.
Alle klinikker har forskjellige rutiner så greit å samle oss som bruker Fertilitets-senteret. Så kom med tips, spørsmål eller bare støtte hverandre i prøve perioden. :)

Jeg skal nå ha mitt 6 IVF forsøk, men første forsøket på Fertilitets-senteret.

Skal ha telf møte med Dr.Holst 13/9.

Jeg vet iallefall at jeg skal prøve kort regime for første gang og fragmin etter event innsetting. :)

Jeg tilhører ikke fertilitetssenteret nå, men datteren vår er laget der :) Så har jo vært til behandling der.

Jeg skal ha fryseforsøk der nå, skal forsøke å dyrke egget til blastocyst. Skal på sjekk imorgen for å sjekke slimhinnen :)

Jeg har gått dit for ferskforsøk og fryseforsøk og har kontroller der nå, så derfor hører jeg vel halvveis til her da :)

Jeg skal også dit nå i starten av september på forsamtale :)

Det blir 3. forsøk (de to første var på riksen). Spent og forventningsfull :D

Har det vært lang ventetid ?

Jeg fikk time til forsamtale 3 uker etter at jeg kontaktet dem. Tanta kommer uken etter, så får nok starte på den syklusen håper jeg :)

1 uke fra jeg kontaktet til jeg fikk time. Første forsøk ferdig. Ruger som bare det :)

Noen som vet hvor dumt det er hvis man ikke har fått papirene (prøvesvar, epikriser osv) sine fra riksen som man skulle hatt med til den første timen hos fertilitetssenteret?
Riksen er så vanvittig treige og etter å ha ringt og purra så virker det som vi ikke får papirene i tide...

Og hva skjer på forsamtalen der?
Blir det tatt nye blodprøver, sædprøver osv den dagen?

Egentlig er det fordel å ha med papirene som resultatene fra utredningen er på. Ellers må man nok ta disse på nytt. Det er jo grunnlag av svarene de foreslår behandling.
Kanskje lurt å ringe å høre med de? :)
Vet av erfaring selv at riksen er trege.

Noen som vet hvor dumt det er hvis man ikke har fått papirene (prøvesvar, epikriser osv) sine fra riksen som man skulle hatt med til den første timen hos fertilitetssenteret?
Riksen er så vanvittig treige og etter å ha ringt og purra så virker det som vi ikke får papirene i tide...

Og hva skjer på forsamtalen der?
Blir det tatt nye blodprøver, sædprøver osv den dagen?
Vi gikk bare igjennom all prøverhistorikk og prøvesvar på første samtale der. Men da jeg fikk alle papirene fra Ullevål, var ingen kopier av prøvesvar med! De måtte jeg få tak i hos legen/gynekologen som hadde tatt dem. Så bare vær obs på det hvis det er samme greia på Riksen og du har tatt prøver utenom Riksen! Utrolig at de skal bruke så lang tid uansett :confused: Ikke sikkert det er krise at du ikke har alle papirene heller altså. Kan godt tenkes det holder at du bare forteller hvilke regimer du har gått på til nå, og så kan du ettersende papirene når du får dem :)

Egentlig er det fordel å ha med papirene som resultatene fra utredningen er på. Ellers må man nok ta disse på nytt. Det er jo grunnlag av svarene de foreslår behandling.
Kanskje lurt å ringe å høre med de? :)
Vet av erfaring selv at riksen er trege.

Vet det er en fordel, men papirene har ikke kommet enda... Jeg har noen fra før, slik som lapraskopi-resultatene og den første sædanalysen. Men ikke blodprøvesvarene.
Skal dit i morgen, så håper det ikke er helt krise at jeg ikke har alle papirene :)

Vi gikk bare igjennom all prøverhistorikk og prøvesvar på første samtale der. Men da jeg fikk alle papirene fra Ullevål, var ingen kopier av prøvesvar med! De måtte jeg få tak i hos legen/gynekologen som hadde tatt dem. Så bare vær obs på det hvis det er samme greia på Riksen og du har tatt prøver utenom Riksen! Utrolig at de skal bruke så lang tid uansett :confused: Ikke sikkert det er krise at du ikke har alle papirene heller altså. Kan godt tenkes det holder at du bare forteller hvilke regimer du har gått på til nå, og så kan du ettersende papirene når du får dem :)

Virker som de ikke bryr seg, de som er ansvarlige for papirene på Riksen... Dårlig kommunikasjon og sure på telefonen...

Heldigvis skaffet jeg svarene fra kikhullsoperasjonen og første sæd-analyse fra Ahus da vi ble utredet der, og det er kanskje de viktigste papirene.
Jeg har notert ned alle forsøkene våre med info om regime, antall egg og frys og alt. I tillegg så har jeg oversikt over medisinene jeg har brukt.
Håper de ikke utsetter noe pga mangel på noen papirer. Tanta kommer om en uke...

Virker som de ikke bryr seg, de som er ansvarlige for papirene på Riksen... Dårlig kommunikasjon og sure på telefonen...

Heldigvis skaffet jeg svarene fra kikhullsoperasjonen og første sæd-analyse fra Ahus da vi ble utredet der, og det er kanskje de viktigste papirene.
Jeg har notert ned alle forsøkene våre med info om regime, antall egg og frys og alt. I tillegg så har jeg oversikt over medisinene jeg har brukt.
Håper de ikke utsetter noe pga mangel på noen papirer. Tanta kommer om en uke...
Krysser fingrene for at det går i orden! Burde jo egentlig ikke være noe problem. :)

Krysser fingrene for at det går i orden! Burde jo egentlig ikke være noe problem. :)
Takk :) Er så spent på i morgen altså. Starter på en måte på nytt

Idag så hadde jeg en hyggelig telefon konsultasjon med Dr.Holst Har sendt alle papirer fra tidligere forsøk på forhånd. Likevel gikk vi igjennom hele prøveprosessen. Han virket veldig koselig og han var med på en spøk han. :)
Det blir nå for første gang Kort regime. Skal bli godt slippe den forferdelige sprayen.

Back
Topp