Babyønske19
Blir kjent med forumet
Hei!
Har det noe å si om det er innsett av et ferskt eller frosset embryo?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei!
Legen ved sykehuset i Haugesund sa sist at det er noe lavere sjans ved fryseforsøk fordi det kan være at embryoet ikke overlever tining (mener han sa 70% sjans for at det overlever når det er en 3dagers, tror litt bedre odds for blasto, men ikke sikker). Men når den først er tint og alt er fint er det like gode sjanser for graviditet etter innsett.
Så herlig! Gratulerer! Gir oss andre håpDa valget for meg ble uttak uten mulighet for innsett pga koronavaksine, forklarte klinikken at det i utgangspunktet er så godt som lik sjanse for fersk vs frys, MEN at det for folk som kan reagere litt på hormoner (og folk av litt eldre årgang) kunne det faktisk være bedre med frys, da kroppen var mindre proppet full av greier.
Jeg endte med innsett i naturlig syklus, så slapp nesten alle hormoner i sammenheng med innsett. (Bare Cyclogest fra EL til litt etter testdato)
Og det lyktes! 2.trimester nå.
Har vært lang ventetid nå. Gleder meg til innsett veldig snart.Jeg har hatt 4 innsett - 3 fersk og 1 frys. Kun fryseforsøket har gitt graviditet. I tillegg var fryseforsøket med blasto, men fersk var med 2-dagers.
Men det kan like gjerne være tilfeldig at det var fryseforsøket som lyktes for meg. Mye mer behagelig da, forsøket blir på en måte mye kortere når man slipper stimulering i forkant.
70% sjanse for overlevelse gjelder 2-dagers embryo. Ved 5-dagers blasto oppgir de fleste klinikker over 90% sannsynlighet for at det overlever.Interessant!
Ser i appen til Riksen nå, og der skriver de 70% sjanse for at det overlever opptining. Og at det kan være noe redusert sannsynlighet for graviditet ved frosne embryo.
Spesielt at de ikke spesiferer det i appen deres.70% sjanse for overlevelse gjelder 2-dagers embryo. Ved 5-dagers blasto oppgir de fleste klinikker over 90% sannsynlighet for at det overlever.
Kommer kanskje an på hva som er vanlig prosedyre der? Det er ikke alle som dyrker embryoene til blastocyster.Spesielt at de ikke spesiferer det i appen deres.
Godt å vite at det er høyere sannsynlighet enn det de skriver da