Går det an å bytte ut ferskgjær med tørrgjær i en bolledeig, og dersom det går, tilsvarer en pakke ferskgjær en pose tørrgjær?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tusen takk, da blir det bollebaking
Tusen takk, da blir det bollebaking![]()
Trenger ikke noe mer enn detKort og greit svar![]()
Ja, men tørrgjær er noe tregere synes jeg. Tar lengre tid å heve deigen. Men mange varmer jo melk og vann osv litt og da går det kanskje ut på ett?Går det an å bytte ut ferskgjær med tørrgjær i en bolledeig, og dersom det går, tilsvarer en pakke ferskgjær en pose tørrgjær?
Ja, men tørrgjær er noe tregere synes jeg. Tar lengre tid å heve deigen. Men mange varmer jo melk og vann osv litt og da går det kanskje ut på ett?
Tusen takk, da prøver jeg det neste gang.Pleier å "starte" tørrgjær ved å blande den ut i lunken væske og bittelittlitt sukker. Venter til det begynner å boble før jeg lager deigen. Har funket fint![]()
De samme gjør jeg når jeg bruker tørrgjærPleier å "starte" tørrgjær ved å blande den ut i lunken væske og bittelittlitt sukker. Venter til det begynner å boble før jeg lager deigen. Har funket fint![]()
Jeg gjør det samme. Blander i lunken væske og venter til det har ca doblet seg i størrelsePleier å "starte" tørrgjær ved å blande den ut i lunken væske og bittelittlitt sukker. Venter til det begynner å boble før jeg lager deigen. Har funket fint![]()
Det hørtes lurt ut! Skal prøve å huske det neste gang jeg skal bakePleier å "starte" tørrgjær ved å blande den ut i lunken væske og bittelittlitt sukker. Venter til det begynner å boble før jeg lager deigen. Har funket fint![]()
Samme herPleier å "starte" tørrgjær ved å blande den ut i lunken væske og bittelittlitt sukker. Venter til det begynner å boble før jeg lager deigen. Har funket fint![]()