Ferritin

tuffeluff

Elsker forumet
Marsipanene 2019
Sist svangerskap lå jeg så lavt i ferritin at jeg snøvlet når jeg pratet, husket ikke ord og var generelt i crappy form..

Kontroll av ferritin nå var også lavt, men fikk beskjed av jordmor å ikke begynne å ta jerntabl. før i uke 18. Er nå 14+0.

Ble så forfjamset over at jeg ikke fikk ta det med engang for å unngå å bli like dårlig som sist, så jeg glemte å spørre hvorfor jeg måtte vente..

Noen som vet?
 
Sist svangerskap lå jeg så lavt i ferritin at jeg snøvlet når jeg pratet, husket ikke ord og var generelt i crappy form..

Kontroll av ferritin nå var også lavt, men fikk beskjed av jordmor å ikke begynne å ta jerntabl. før i uke 18. Er nå 14+0.

Ble så forfjamset over at jeg ikke fikk ta det med engang for å unngå å bli like dårlig som sist, så jeg glemte å spørre hvorfor jeg måtte vente..

Noen som vet?

I Danmark anbefales alle gravide jerntilskudd fra uke 10 på 40-50 mg, uansett ferritin nivå (finnes sikkert unntak fra regelen dog ;) )
Så jeg villr bare ha startet :)
 
Sist svangerskap lå jeg så lavt i ferritin at jeg snøvlet når jeg pratet, husket ikke ord og var generelt i crappy form..

Kontroll av ferritin nå var også lavt, men fikk beskjed av jordmor å ikke begynne å ta jerntabl. før i uke 18. Er nå 14+0.

Ble så forfjamset over at jeg ikke fikk ta det med engang for å unngå å bli like dårlig som sist, så jeg glemte å spørre hvorfor jeg måtte vente..

Noen som vet?

Hvorfor kan du ikke ringe jordmor eller lege og spørre? Hvis du har fått beskjed om å vente til uke 18 før mener jeg. De gir deg sikkert grønt lys om du forteller hvor dårlig du ble, men ville heller snakka med helsepersonell enn å spørre her :)
 
Hvorfor kan du ikke ringe jordmor eller lege og spørre? Hvis du har fått beskjed om å vente til uke 18 før mener jeg. De gir deg sikkert grønt lys om du forteller hvor dårlig du ble, men ville heller snakka med helsepersonell enn å spørre her :)
Joda, bare tenkte om noen visste hvorfor det var sånn :)
 
Joda, bare tenkte om noen visste hvorfor det var sånn :)

Ja skjønner :) så på svaret over her skjønner du, og personlig syns jeg ikke noe om å "bare starte" når man har fått beskjed om å vente. Det kan jo være en god grunn liksom :p så jeg ville hvertfall ringt og hørt. Mest sannsynlig får du nok lov å begynne :)
 
Back
Topp