Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg bor ikke med kjæresten min per dags dato, men tror ikke det har noe å si om jeg bruker EL tester eller ferlitetsmonitor tror du?Aldri prøvd monitor, foretrekker EL-tester og temping selv![]()

Hmm, hvordan mener du? Hvis jeg forstår deg riktig skal ikke det ha noe å si hvordan du ønsker å tracke din syklus og eggløsningJeg bor ikke med kjæresten min per dags dato, men tror ikke det har noe å si om jeg bruker EL tester eller ferlitetsmonitor tror du?![]()

Tenkte om det var noe forskjell på hvordan tracke den, men da forsetter jeg bare å bruke de testene jeg har brukt som jeg kan legge inn i en appHmm, hvordan mener du? Hvis jeg forstår deg riktig skal ikke det ha noe å si hvordan du ønsker å tracke din syklus og eggløsning
![]()

Fertilitets monitor krever at du tester hver dag over en viss periode innenfor et visst intervall. Er enig i at det nok er lettere med ordinære EL tester om dere ikke er samboere, det med tanke på å dra med seg monitor frem og tilbake. Selv liker jeg å teste med strips til de blir litt mørkere, så går jeg ofte over til digital med smilefjes eller blankt fjes for å slippe å tyde så mye. De er dyrere da og lurt å lese pakningsvedlegget nøye, men når man blir kjent med det og egen syklus liker jeg det godt. Masse lykke til!Tenkte om det var noe forskjell på hvordan tracke den, men da forsetter jeg bare å bruke de testene jeg har brukt som jeg kan legge inn i en app![]()
Nei, det har jeg faktisk ikke prøvdJeg glemte å legge til, har du prøvd temping? Altså at du måler temperaturen din hver morgen og legger det inn i en graf (appen heter fertility friend). Det er vel den rimeligste måten å holde styr på egen syklus og potensiell eggløsning
![]()
kan jeg bruke øretermometer? Både ja og nei. Det mest pålitelige er å skaffe et termometer med to desimaler og ikke bare ett, slik de fleste termometer har. Jeg kjøpte mitt hos billige-tester, har Babyplan sitt. Synes det funker fint, utenom at det bruker lang tid på målingen.Nei, det har jeg faktisk ikke prøvdtusen takk for tipset
kan jeg bruke øretermometer?
![]()

Da skal jeg få ordnet ett termometer med dobbelt desimaltallBåde ja og nei. Det mest pålitelige er å skaffe et termometer med to desimaler og ikke bare ett, slik de fleste termometer har. Jeg kjøpte mitt hos billige-tester, har Babyplan sitt. Synes det funker fint, utenom at det bruker lang tid på målingen.
Flere nyere modeller av smartklokke (og ringer) måler temperaturen din, fant ut at min gjør dette, så denne syklusen går jeg ut i fra klokka. Min klokke måler bare ett desimal, så grafen jeg får hos FF (Fertility Friend, en app) blir veldig hakkete kontra grafen når du får to desimaler. FF klarte fint å oppdage eggløsningen min denne prøveperioden uansett, så det er veldig bra.
Det viktige er at du måler tempen til ca. Samme tid hver dag, bruker samme termometer og måler samme sted, de fleste måler i munnen eller oppi skjeden, pluss at rektalt også er pålitelig.
Grunnen til at øretermometer ikke er ideelt er blant annet at om du måler i det øret du har sovet på, kan tempen bli feil pga det. Det virker som en lite pålitelig kilde for meg, men det er likevel ikke noe i veien for å prøve - men det kan hende det ikke virker så godt som termometer med to desimaler gjør.
Temping kan virke veldig overveldende før man prøver, mye å sette seg inn i - men personlig synes jeg det er veldig gøy med temping når man kommer inn i det![]()
Jeg har tempet en gang før så jeg i bildene mine og husker at jeg fant eggløsning på den måten den gangen, så da finner jeg den nå også