Ferietur! Charter eller....?

Evette

Gift med forumet
Jeg synes det er veldig greit å bestille charter. Det er enkelt å føles trygt. Men mannen min mener vi burde sjekke ut priser for å bestille fly å hotell separat. Har det noe for seg for en familie på 4 som bare vil ha en enkel kosetur til Syden? Er det så mye å spare?

Jeg ville valgt charter tror jeg. Litt enklere med tanke på pakkereiseloven osv. Kjipt å stresse med hotellbytte etc med barn dersom det skulle være en dobbeltbooking eller dårlig hotell. Da kan reiseselskapet ordne opp :)

Man kan spare mye ja.
Det jeg liker best med å ikke ha charter er å kunne dra å oppleve litt kultur og ikke bo i en "skandinavisk landsby". Hvis du skal booke et slikt type hotell, så er det ikke sikkert du sparer så mye allikevel.

Som de andre sier her då er charter veldig lettvint, da får man på en måte alt i ett og slipper å tenke på noe mer, men for alt jeg vet kan man sikkert spare mye på å bestille seperat :) Mannens familie har hus i spania, men billettene dit er svindyre da det går rutefly dit.. Kjempekjipt i og med at alt vi trenger å kjøpe er flybilletter og leiebil, men alt i alt så er det faktisk billigere å kjøpe en chartertur enn å dra dit :(

Jeg har pleid å bestille separat. Men som allerede nevnt her, så kommer det an på hva slags ferie man vil ha.
Jeg er ikke så fan av å bo i "mini Norge" bare i et annet land, så jeg har skjeldent bestilt charter.

Vi reiser charter :) er foreløpig mest opptatt av å komme til varmen for å slappe av, og ikke å oppleve nye land og kultur. mulig det endrer seg med årene.

Etter vi fikk barn er jeg blitt veldig fan av charter! Spesielt siden jeg vil ha familiehotell fra ving eller star tour uansett.

Vi reiser charter :) er foreløpig mest opptatt av å komme til varmen for å slappe av, og ikke å oppleve nye land og kultur. mulig det endrer seg med årene.
Hadde det kun vært meg å sambo som skulle på tur hadde vi bare pakka sekken å hoppa på et fly. Men når vi skal ha med 2 veldig rutinerte 4 åringer så skal alt Vær enklest mulig :p

Vi bruker charter, og kommer til å gjøre det så lenge vi har barn som skal være med. Vi har alle stedene klart å finne på ting å gjøre/se (kulturelle eller ei), så det trenger ikke være noe minus med charter.

Spørs hvor du skal. Det tar 10 minutter å google flypriser og hotell dit du skal da, så det er ikke akkurat mye arbeid å sjekke om det er mange tusen å spare. Av og til kan det være helt motsatt også. Da vi dro til Mexico sparte vi ca halve prisen på flyet ved å velge chartertur, selv om vi da også fikk med et fint hotell vi ikke skulle bruke. :rolleyes:

Jeg elsker charter :D

Det kommer helt ann på, til vanlig syden er det sjeldent noe å spare. Flybilletter er dyrer i ferien og da er det ofte billige med charter.

Det gjaldt feks. da vi skulle til MAllorca i fjor, bare flybilletter kom på 6000kr og hotellet var dyrer å kjøpe utenom Ving.

Det er mykje å spare, og ein slepp unna evigvarande bussturer og hotell stappfulle av fulle nordmenn;)
Me har slutta heilt med charter, flyr som regel med norwegian, og bestiller hotell på booking.com, hotels.com e.l. Har også bestilt kun fly hos feks Apollo.
Dei aller fleste hotell har pick-up service på flyplassen, og det er kjempegreit å sette seg inn i ein eigen taxi, med barneseter, og bli kjørt direkte til hotellet:) Anbefales:)

Back
Topp