ferietur alene med barna

• Trådstarter Trådstarter !!
  • Opprettet Opprettet

!!

Forumet er livet
VIP
Har dere noen tips til hvor jeg kan reise med barna alene? :) barna er 5&8 år gamle.

Har så lyst til å ta med barna på tur i sommer, men etter mye søke på nettet har jeg satt meg fast! Er alenemor, så syden midt i felles ferien har jeg ikke råd til.

Vi har telt, dersom det skulle bli nødvendig..men hotell ser jeg som en fordel..for og gjøre turen enklere for meg selv:)

Er det noen kjekke parker som dere kan ambefale?( ikke bjørne parken, lilleputt hammer, dyreparken..det har vi hvert innom før :) )

Har dere noen tips til hvor jeg kan reise med barna alene? :) barna er 5&8 år gamle.

Har så lyst til å ta med barna på tur i sommer, men etter mye søke på nettet har jeg satt meg fast! Er alenemor, så syden midt i felles ferien har jeg ikke råd til.

Vi har telt, dersom det skulle bli nødvendig..men hotell ser jeg som en fordel..for og gjøre turen enklere for meg selv:)

Er det noen kjekke parker som dere kan ambefale?( ikke bjørne parken, lilleputt hammer, dyreparken..det har vi hvert innom før :) )

Dor 2 år siden dro vi på bilferie til sverige ;) kjørte til dyreparken kolmården (kjempefin park) overnattet der 2 netter, så videre til astrid lindgrens verden... Kjempe morsom tur for store og små... Ikke dyrt med hotell heller...

Ellers kan jeg anbefale å ta båten til københavn og dra på tivoli og i dyreparken der :) men det kan koste litt på hotellene desverre.

Hva med hoppepåtur? Til syden? Kan jo være heldig å finne et superkupp...

Dor 2 år siden dro vi på bilferie til sverige ;) kjørte til dyreparken kolmården (kjempefin park) overnattet der 2 netter, så videre til astrid lindgrens verden... Kjempe morsom tur for store og små... Ikke dyrt med hotell heller...

Ellers kan jeg anbefale å ta båten til københavn og dra på tivoli og i dyreparken der :) men det kan koste litt på hotellene desverre.

Hva med hoppepåtur? Til syden? Kan jo være heldig å finne et superkupp...

Takk for tips:) syden skal vi, men blir enten 17 mai uka, eller til høsten:)

Takk for tips:) er ikke Mikkel parken for litt mindre barn? Tenker på 8 åringen..om hun er for stor? :)
Ja du sier noe der. Glemte litt ut det beklager men det andre er jo kjekt :-) akvarium i Bergen er også kjekt :-) Legoland i Danmark er også et alternativ eg kom på nå. Vi skal ditt med vår datter på 7 år nå :-)

Har ikke noen gode tips dessverre, men heier på deg!! Stått i samme situasjon selv!
Har du noen venninner eller familie og reise med er det en kjempefordel :)

Danskebåt med tur innom noe lekepark der? Hadde med meg mini da han var 4 år, en hel dag med litt shopping på bilka og aalborg zoo. (Buss går fra båten ) vi dro tilbake samme dag da så bare to netter på båten tilsammen men går jo an å få hotellpakke.

Hunderfossen kan vel være fint i den alderen.

Hva med Astrid lindgrens park? Lese litt bøker før dere drar:)

Vet ikke hvor i landet dere befinner dere...men tusenfryd og sommarland i Bø? I Bø er det camping og sånn 2/3-dagers pass tror jeg.

Takk for tips alle sammen:) har sett litt på konge parken, og eventuelt leie hytte i Halden, så vi kan ta både danskebåten, tusenfryd og Sverige! :)

Så blir ett av dei to alternativa :) bil turen er like lang om vi velger Stavanger eller Halden..så blir spennende og se hva barna stemmer for :)

Back
Topp