Ferietips?

jinah

Glad i forumet
Nå som vår verden (Meg og sambo) kommer til å endre seg i august tenker vi å prøve å reise til noe varmere strøk i april.. Jeg lurte på om kanskje noen hadde noen tips, på billig og litt varmt og koselig sted? Får å slappe av, pleie forholdet og kose seg aleine en siste gang [:)]

Takk vis noen hjelper meg [:D]

Ikke reis til Thailand kjære deg... Finnes så mange andre fine perler rundt omkring[:)]

Jeg vil til Mexico, åh, det er så fint der! Men dyrt å reise da, så må nok spar litt her i gården.. Men jeg sa til sambo her om dagen, at dit skal vi![;)]

Hva med
Hellas ? Det er kanskje litt tidlig å reise i april, er ikke helt sikker på hvile reiser selskapene har på april..

Italia, så utrolig romantisk land Det koster  kanskje litt, men er verdt det! Sorrento, Toscana og Sardinia.. Alle helt unike plasser. Vet Startour har fine reiser dit.'

Egypt er jo også et fantastisk land, ikke koster det så mye heller.. Det er akkurat passe varmt der nå, sånn at du ikke dauer av varme[;)] Menneskene maser en god del da, men det er bare å lukke ørene.. Ellers så er det veldig god mat, fine hoteller og SOL[:D]
Vil kanskje anbefale Sharm el Sheik.. Da får du være litt ifred, men er jo en god del turister der da.. Byen er på en måte stengt for andre.
Hurgada er også veldig fint, men de driver en del utbygging der nå, så det hender folk får feil førsteinntrykk.
Det samme gjelder Tunisia..

Eller så kan man jo reise til Spania også.. Kanariøyene, mange fine skatter å finne der også[:)] Lanzarote er veldig fint, og romantisk[;)]

Dette er hva jeg kom på i farten.. skulle ønske jeg også kunne reise på ferie nå, men sambo må jobbe.. Menmen, kommer flere sjanser[8D] Lykke til med valget da, hehe, du har litt å velge mellom.[:D]

Tusen takk for all hjelp [:)] Deeeeere er virkelig Herligeee!! hehe nå får vi se hva vi eventuelt får råd til, har ca. 15000 i reisebudsjett, så håper kanskje på å finne noe restplass.

Har veldig lyst til egypt, men usikker på hvor i egypt. Der har jeg aldri vært og der er det ganske varmt nå, hehe...

Store klemmer til de som hjelper meg [:D][:D] TAKK TAKK TAKK! hehe

Som sagt over, hold deg unna Thailand så sent i sesongen - kjempe varmt og fuktig!
Egypt begynner også å bli veeeldig varmt i april. Jobba der nede 6 mnd...
Men om du vil til Egypt, ville jeg valgt El Gouna som er veldig renslig og freshed, flotte hoteller og virkelig lagt til rette for romantikk;-)

Personelig tror jeg at jeg ville satser på middelhavet i april, begynner å bli varmere der også, uten å bli for varmt...kan bli slitsomt med 40 + når en er gravid...
Jeg og sambo kikker litt på Mallorca faktisk. Det finnes mange små utrolige romantiske byen der, eller hva med en storby/badeferie i fantastisk vakre Palma:-) (supert å shoppe også her)
Det som jo også er så bra med Mallorca er jo rensligheten. Jeg elsker Egypt, og drar gjerne tilbake, men det er ikke til å stikke under en stol at forekomsten av ulike magebakterier er betydelig høyere her enn i middelhavslandene. Og problemet er gjerne at det ikke rekker å holde seg unna kjøtt o.l. Ofte ligger smitten i ting som pengesedlene, de er super ekle, salater som ikke er godt nok vasket osv... Så sparer nok turen til Egypt til en annen gang;-)

ORIGINAL: jinah

Tusen takk for all hjelp [:)] Deeeeere er virkelig Herligeee!! hehe nå får vi se hva vi eventuelt får råd til, har ca. 15000 i reisebudsjett, så håper kanskje på å finne noe restplass.

Har veldig lyst til egypt, men usikker på hvor i egypt. Der har jeg aldri vært og der er det ganske varmt nå, hehe...

Store klemmer til de som hjelper meg [:D][:D] TAKK TAKK TAKK! hehe

Og da kommer jeg og sier IKKE reis til Egypt når du er gravid...
Var der forrige gang jeg var gravid, og maten er heeeeeeelt crap der[&:] man kan spise svært lite der nede når man er gravid, og folka der er bare såååå plagsomme...

Da tror jeg det blir alanya [;)] Restplass, billig!!!
http://charter.restplass.no/tour/gallery/tyrkia/antalyabukten/alanya

Noen som har noen erfaringer? Der er været greit om dagen, og jeg liker tyrkia, har vært i Marmaris og Chesme..

Takk for hjelp.

Da tar jeg egypt en annengang [:)]
Og Thailand når barnet blir litt større, Har vært der før og liker det..

Da tror jeg det blir alanya [;)] Restplass, billig!!!
http://charter.restplass.no/tour/gallery/tyrkia/antalyabukten/alanya

Noen som har noen erfaringer? Der er været greit om dagen, og jeg liker tyrkia, har vært i Marmaris og Chesme..

Takk for hjelp.

Da tar jeg egypt en annengang [:)]
Og Thailand når barnet blir litt større, Har vært der før og liker det..

Var i Alanya i fjor sommer.. Kjempefint[:D] Vil gjerne tilbake dit.. Nå var det sånn da, at jeg var singel, og dro sammen med en hel gjeng, ville partyløver[8D] Så vi brydde oss liksom ikke så mye om det kulturelle.. Ønsker derfor tilbake, i litt mere rolige omgivelser..

Skrev litt lenger opp her at egypt var et supert alternativ.. Meeeen, er masse bakteriebomber der som en være obsobs på!
Var der for et par år siden, ble syk og innlakt på et lokalsykehus.. Var ikke særlig høy i hatten når jeg lå i sykehus sengen med fem arabiske leger rundt meg (som ikke snakket engelsk) og en dame med burka som stakk meg med nåler her og der.. Kanskje lurt å vente til etter august[:D]

Da har jeg bestilt med reise til alanya 11 april.. [:D][:D]

Noe viktig jeg burde huske på ?[:)]

Bulgaria!! Herlig plass! [:)] Brukte under 15000,- på flybilletter,leie av leilighet,masse shopping,safarier,delfinshow og to restaurant-besøk til dagen i to uker - for 2 personer! [:)]

ORIGINAL: Vugge

Å så deilig!! :)

Hadde ikke tenkt på så mye annet enn ved en vanlig tur i grunn..
* Sjekk at isbitene er fabrikklaget.. De har hull i midten
* Solkrem! Gravide blir raskere brent..
* Antibac..!
* Opplevde at de fleste ble rettene ble servert med grønnsaker der. Vi var en gjeng på 7 stk men ingen av oss ble dårlige.. Hadde vurdert det litt ettersom hva du føler selv ang å spise det :)
* Kan jo si at de er KJEMPE-FLINKE på Alanya sykehus så vet du det! Husk forsikring og ta med forsikringskort!! Det blir sjekket på sykehuset evt og man får ringe forsikringsselskapet i Norge fra sykehusets telefoner! Greit å vite hvertfall :)
* Vurdert støttestrømper på flyet.. Koster 49 kr på Nille hørte jeg her om dagen. Husk å drikke mye på flyet og strekk på bena.
* Ellers så er det jo bare å KOSE SEG!! :)

Tuuusen takk, skal skrive dette opp å huske på! skjønte ikke helt de isbitene.. Aså jeg skjønner at dems vann er farlig men med hull i? :p hehe kanskje jeg er litt blond nå... [:D]

Tyrkia (kemer heter det vel) hotellet heter blur star club dem=)

Da har jeg bestilt med reise til alanya 11 april.. [:D][:D]

Noe viktig jeg burde huske på ?[:)]

Så deilig[:D][:D]
Håper du får en kjempefin tur[:D]

Å så deilig!! :)

Hadde ikke tenkt på så mye annet enn ved en vanlig tur i grunn..
* Sjekk at isbitene er fabrikklaget.. De har hull i midten
* Solkrem! Gravide blir raskere brent..
* Antibac..!
* Opplevde at de fleste ble rettene ble servert med grønnsaker der. Vi var en gjeng på 7 stk men ingen av oss ble dårlige.. Hadde vurdert det litt ettersom hva du føler selv ang å spise det :)
* Kan jo si at de er KJEMPE-FLINKE på Alanya sykehus så vet du det! Husk forsikring og ta med forsikringskort!! Det blir sjekket på sykehuset evt og man får ringe forsikringsselskapet i Norge fra sykehusets telefoner! Greit å vite hvertfall :)
* Vurdert støttestrømper på flyet.. Koster 49 kr på Nille hørte jeg her om dagen. Husk å drikke mye på flyet og strekk på bena.
* Ellers så er det jo bare å KOSE SEG!! :)

Tuuusen takk, skal skrive dette opp å huske på! skjønte ikke helt de isbitene.. Aså jeg skjønner at dems vann er farlig men med hull i? :p hehe kanskje jeg er litt blond nå... [:D]

Det er måten man sjekker i utlandet om isbitene er trygge eller ikke ;)

Hvis de ser ut som de man har her hjemme, helt tette og kompakte, så be om et nytt glass uten is!
Men, hvis de er uthulet i midten av isbiten, så er de laget på fabrikk, og da er det helt trygge! :)

Her er et eksempel på hvordan fabrikklagde kan se ut..  :

OK [:)] Da skjønner jeg.. Tusen takk, du er en engel [:D] kos deg masse når du reiser til Egypt ! heh

Back
Topp