Feriesteder med en toåring. Trenger litt råd og tips

Lila901

Andre møte med forumet
Hei. Jeg og mannen ønsker å reise på ferie til varmere strøk i sommer. Vi har en to åring og ønsker derfor ikke reise så veldig langt. Er vant med å reise, men ikke med barn. Ønsker tips fra dere som Kanskke har vært på ferie med små barn tidligere, hvor det kunne vært fint å reise med barn. Helst vil vi prøve å unngå de største turiststedene slik som alcudia o.l, men tar imot alle tips. Ser for meg typ leilighetskompleks/hotell med barnebasseng nær stranden.. Kan også være leie av leilighet/villa.

setter så utrolig pris på tips her. Har googla meg ihjel.

Vi har vært i Danmark og på Kypros med toåring, begge deler fungerte fint :) bare ta med nok mat og drikke, så går nok det meste greit. Kypros var det mye forsinkelser, og vi måtte blant annet sitte og vente i setet med beltet på i over en time før vi lettet, og det var litt vanskelig, men han sovnet etterhvert så da gikk det greit. I Danmark var de ett og to år, og da kjørte vi. I bil er det greit å planlegge litt ekstra stopp :)

Her gikk vi for charter ferie med all inclusive på et barnevennlig hotell i Tyrkia når de to yngste var i underkant av 1 og 2 år. Da var rommet på bakkeplan og fult utstyrt med sprinkelseng, barnestol o.l. Trengte heller ikke bekymre oss for om barna lagde litt lyd. Det var ikke den mest spennende ferien vi voksne har hatt, men absolutt den mest avslappende måten vi kunne feriert på med små barn (alt var tilrettelagt for barnefamilier). Nå skal det sies at jeg på det tidspunktet også var gravid med nr 3 og ønsket en ferie hvor jeg slapp minst mulig organisering. Flyturen gikk forøvrig helt fint. Flyet gikk på kvelden og ungene sov hele flyturen.

Back
Topp