Feriesamvær

Lyckeliten10

Forumet er livet
VIP
✨️Julestjernene2023✨️
Septemberlykke 2024
Oktoberfest 2024 ❤️
Feriespm..

Til vanlig har bf samvær hver tredje onsdag til søndag.. Fra og med nå og ut juli ser det slik ut:
-samvær ons-søn uke 22
-samvær ons-søn uke 25
-samvær ons-søn uke 28
-samvær ons-søn uke 31(første uken i august).

Jeg har tatt ferie i uke 27 og 28.
Bf har tatt ferie i uke 30 og 31 og skal da ha M.

Egentlig skal jo bf da ha samvær når vi er på ferie i uke 28. Men jeg vil jo ha de 14 dagene med ferie sammen med M. Og jeg skal jo egentlig ha M i uke 31 når han har samvær. Jeg har selv bare krav på 14 dager ferie og skal jobbe uke 29, 30 og 31. Må jeg sende fra meg M når vi har ferie da? Går feriesamværet foran vanlig samvær? Kan noen hjelpe meg?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Feriesamvær går foran vanlig samvær ja, så når dere har 14 dager hver så er hun hos den hun er hos 14 dager i strekk.

Aner ikke hva som er reglene for dette jeg, men her har vi i alle fall prøvd å få til 14 dager ferie hos hver av oss og da har "vanlig" turnus blitt satt til side i ferieperioden!

"Feriesamvær" kan settes foran vanlig samvær, ja. Det er ikke noen absolutte regler på dette, det er opp til hver familie å sette opp en samværsavtale hvor de blant annet slår fast slike ting - men de fleste praktiserer det slik at samværsforelder (ofte far) får barnet sammenhengende uker (ikke nødvendigvis 3 uker på rad, men hele uker), og at bostedsforelder (ofte mor) får tilsvarende "feriesamvær" med hele uker, enten sammenhengende eller fordelt utover sommeren.
Man må jo ha et opplegg som gjør det mulig for foreldrene å dra på ferie med barnet om det er ønskelig.

Jeg trodde det fantes klare regler for feriesamvær jeg. Kjenner jo de som sliter skikkelig med samarbeid og hvor ene parten stikker kjepper i hjulene ved hver minste anledning. Ville jo tro at regler var til for å sikre barnet en god ferie med begge foreldre?

Sent from my iPhone using BV Forum

Her og faller vanlig samvær ut ved ferie og vi har 14 dagers ferie :)

Bf mener at han skal ha tilbake de samværsdagene ons-søn i uke 28 som utgår..
Men han skal jo ha M i uke 31, noe som egentlig er min uke i vanlig samvær. Akkurat som jeg skal ha ferie med M i uke 28.
Hvordan få han til å forstå?

Bf mener at han skal ha tilbake de samværsdagene ons-søn i uke 28 som utgår..
Men han skal jo ha M i uke 31, noe som egentlig er min uke i vanlig samvær. Akkurat som jeg skal ha ferie med M i uke 28.
Hvordan få han til å forstå?

Han får jo tilbake de dagene når han her ferie? Skjønner ikke at det skal være vanskelig å forstå. Du får spørre om han synes det er greit at han ikke får ha M i uke 31 for at det er din uke da??

Kan han ikke bare få ha ungen en ekstra onsdag til fredag senere da? Det må jo bare være positivt at han vil være mest mulig sammen med barnet sitt? Du har jo ungen det meste av tiden uansett, og man vinner mye mere på litt fleksibilitet enn å skape seg vanskelig.

DU får ikke samvær når han har ferie, og HAN får ikke samvær når du har ferie.
De "mistede" dagene er jo de han får ekstra i ferieukene.
"Standard" samvær er bare et forslag, slik at man har noe å gå ut i fra.

Back
Topp