Feriere i Danmark!! :)

S_C

Elsker forumet
Noen som har erfaring?[:)]

Ser på en plass som heter Pøt Strandby, noen som kan fortelle?

Eller noen som har et feriehus med eventuell link som de vil anbefale?

Setter pris på MASSE svar[:D]

ferierte masse i danmark i barndommen, men husker ikke helt hvor... Men gode minner [:)]

Blokhus er helt fantastisk , også for barn:) De har feriehus, men vet ikke hvor du finner det.. men også hotell :

http://www.danland.no/
Disse har vi brukt MYE... Men, spørs litt hvor i Danmark dere er ute etter å reise :)
Min bestefar er 100%Dansk så du kan tenke deg jeg er like kjent der som her hehe

ORIGINAL: lennypenny

Blokhus er helt fantastisk , også for barn:) De har feriehus, men vet ikke hvor du finner det.. men også hotell :

Disse har vi brukt MYE... Men, spørs litt hvor i Danmark dere er ute etter å reise :)
Min bestefar er 100%Dansk så du kan tenke deg jeg er like kjent der som her hehe

Er ute etter et sted hvor det ikke er så langt til sjø, el legoland, muligens den løveparken og..?.. [:D] hehe..
Hørt mye fint om blokhus ja, men og at det kan være mye vind der om det blåser?

Vil gjerne bo litt sentralt og, i nærhet av der det skjer litt ting, reiser med små barn så orker ikke kjøre så mye hele tiden, nok kjøring for å komme oss til Danmark..[;)][:D]

ORIGINAL: lennypenny

På det ferie senteret var vi i forrige uke... Selv om det er vinter syns jeg ikke det var noe særlig... Kommer nok ikke til å dra dit igjen. Er fint i Blokhus da, og Grønhøy og Løkken[:D]

Det er fint der. Bare en times tid til legoland, djurs sommerland, akvariet er ikke langt unna, og randers reinskov.
Har ikke seelv vært akkurat der, men har vært i fjellrupstrand, og i år skal vi til ebeltoft.

oppsann[:D]

Her forsvinner det fort nedover ja[;)]

Hjelpe en stakkar som ikke har feriert i voksen alder i Danmark før [:D]

Danmark er mitt ferieparadis nr 1...

Blokkhus feriecenter har jeg vært, og det er ikke et sted vi reiser igjen. Helt greit, men ikke bra nok etter min standard. Alt for kaldt i sjøen, mye vind og farlig strøm i sjøen. Men koeslig by da.

Mine anbefalinger er

1. Øster Hurup.

Verdens koseligste by, med verdens beste vaffelhus. Her er det både camping plass , feriecenter og hytter en kan leie gjennom ulike leverandører. Jeg har bodd både på feriecenteret og i hytter her og skal tilbake muligens i høstferien. De har en av de beste strendene i Danmark. Den er uendelig lang og somregel god og varm om sommeren. Det er et stykke til legoland, men kan jo slenge på at danmark har et hav av parker og mange av dem ligger i nærheten av Øster Hurup.

2. Aalborg

Nydelig by, med gode shoppingsmuligheter, god mat og rask vei til flere flotte strender. Ligger 20 min fra Øster Hurup så har de samme mulighetene. Givskud zoo er en fantastisk zoo der man kjører rundt i egen bil på zafari. Man får nærkontakt med mange dyr, og opplever savannen på en helt ny måte. En opplevelse som ungene husker godt selv om det nå er 4 år siden vi var der.

3. Juelsminde

By langt sør i Danmark. Kort vei til Odense (H.C Andersens hjemby) Fantastisk badestrand. Flotte bo muligheter og syden stemning. Fantastisk god Softice med guff i denne byen... Vet du ikke hva det er så mååååå det smakes.

4. Odense

Veldig koselig by, med mye flott arkitektur fra det gamle Danmark. Huset til H. C.A er vært et besøk. Det er heller ikke langt med en tur til Copenhagen og Tivoli.

5. Billund

Dette er jo stedet for de som har Legoland som mål. Det kan nemlig være lurt å kjøpe to dagers billet da det er mye å få med seg. Her er det bygget nytt feriecenter med Danmarks største subtropiske badeland.

Noen tips fra en ihuga danmarks fan.

Tips. Ha alltid et badeland i nærheten. Det finnes mange av dem og de er gode å ha. Danmark har nemlig mye av det samme været som Norge. Det er ikke dyrt å komme inn, og de fleste har kafe i bassenget, noe som er både morro og praktisk. da får en gjort to ting på en gang...

Lurer du på mer så bare spørr.....Kunne skreve i timesvis jeg nå...[:D]

dytter!!

tenker oss en uke i dk til sommeren.. er ikke kjempekjent. vert to år på rad på langeland, i bryllup, og på besøk hos de samme året etter. men nå er vi klar for litt badeland,dyrepark etc. mini er nok for liten til legoland enda

vi kommer allefall til å ta båten til hirtshals, anbefalinger ?

ORIGINAL: karaoke

Blokkhus feriecenter har jeg vært, og det er ikke et sted vi reiser igjen. Helt greit, men ikke bra nok etter min standard. Alt for kaldt i sjøen, mye vind og farlig strøm i sjøen. Men koeslig by da.

Mine anbefalinger er

1. Øster Hurup.

Verdens koseligste by, med verdens beste vaffelhus. Her er det både camping plass , feriecenter

Flott, skal sjekke opp i..[:)]
Kom gjerne med erfaringer, jeg har ingen..[:D]

ORIGINAL: ohBaby!

dytter!!

tenker oss en uke i dk til sommeren.. er ikke kjempekjent. vert to år på rad på langeland, i bryllup, og på besøk hos de samme året etter. men nå er vi klar for litt badeland,dyrepark etc. mini er nok for liten til legoland enda

Superspeed er en opplevelse i seg selv for barna. her tar kaptein kid dem med på skattejakt, en kan gå rebusløp, de kan se film eller leke i ballbingen. For oss voksne ser det ofte både trangt og fult ut...men barn i feriemodus tåler mye, og får veldig lett nye venner.

Det er lurt å bestille billett med matbuffe. Da har man automatisk sitteplass i den store restauranten med panorama vindu. Der har en plass hele turen. Så kan man gå og spise av den fantastiske maten etter som man vil. Om en ikke ønsker å spise ombord finnes det flyseter en kan reservere plass på. Der er det tv skjerm til hvert sete. Ungene kan se film, se på kartet hvor langt en er kommet eller legge seg bak og sove.

taxfree butikken er ganske ok stor. Har ofte gode tilbud.

Vi var i Pøt Strandby i forfjor, og koste oss der. Jeg synst egentlig ikke det er så langt å kjøre til noe, unasett hvor en er i Danmark pga motorveiene, og at det tross alt ikke er noe svært land.

Vi var i Legoland og løveparken, og så var vi i ett tivoli i Ålborg (tror jeg) på vei hjem. Det var ett lite tivoli, men det var ikke så lange køer der, noe som var genialt for utålmodige gutter. Våre gutter fant to favoritter som lå ved siden va herandre, så jeg og mannen satt med minsten på en benk, og så fikk de herje fra seg[:D]

Mine anbefalinger er

1. Øster Hurup.

Verdens koseligste by, med verdens beste vaffelhus. Her er det både camping plass , feriecenter og hytter en kan leie gjennom ulike leverandører. Jeg har bodd både på feriecenteret og i hytter her og skal tilbake muligens i høstferien. De har en av de beste strendene i Danmark. Den er uendelig lang og somregel god og varm om sommeren. Det er et stykke til legoland, men kan jo slenge på at danmark har et hav av parker og mange av dem ligger i nærheten av Øster Hurup.

2. Aalborg

Nydelig by, med gode shoppingsmuligheter, god mat og rask vei til flere flotte strender. Ligger 20 min fra Øster Hurup så har de samme mulighetene. Givskud zoo er en fantastisk zoo der man kjører rundt i egen bil på zafari. Man får nærkontakt med mange dyr, og opplever savannen på en helt ny måte. En opplevelse som ungene husker godt selv om det nå er 4 år siden vi var der.

3. Juelsminde

By langt sør i Danmark. Kort vei til Odense (H.C Andersens hjemby) Fantastisk badestrand. Flotte bo muligheter og syden stemning. Fantastisk god Softice med guff i denne byen... Vet du ikke hva det er så mååååå det smakes.

4. Odense

Veldig koselig by, med mye flott arkitektur fra det gamle Danmark. Huset til H. C.A er vært et besøk. Det er heller ikke langt med en tur til Copenhagen og Tivoli.

5. Billund

Dette er jo stedet for de som har Legoland som mål. Det kan nemlig være lurt å kjøpe to dagers billet da det er mye å få med seg. Her er det bygget nytt feriecenter med Danmarks største subtropiske badeland.

Tips. Ha alltid et badeland i nærheten. Det finnes mange av dem og de er gode å ha. Danmark har nemlig mye av det samme været som Norge. Det er ikke dyrt å komme inn, og de fleste har kafe i bassenget, noe som er både morro og praktisk. da får en gjort to ting på en gang...

Suuupert... [:D]

Hvor bor du når du er i Danmark? Er jo så masse å velge mellom, tenker på feriehus, feriesenter, hotell, hytte osv osv...[8|][;)]

ORIGINAL: ohBaby!

dytter!!

Superspeed er en opplevelse i seg selv for barna. her tar kaptein kid dem med på skattejakt, en kan gå rebusløp, de kan se film eller leke i ballbingen. For oss voksne ser det ofte både trangt og fult ut...men barn i feriemodus tåler mye, og får veldig lett nye venner.

Det er lurt å bestille billett med matbuffe. Da har man automatisk sitteplass i den store restauranten med panorama vindu. Der har en plass hele turen. Så kan man gå og spise av den fantastiske maten etter som man vil. Om en ikke ønsker å spise ombord finnes det flyseter en kan reservere plass på. Der er det tv skjerm til hvert sete. Ungene kan se film, se på kartet hvor langt en er kommet eller legge seg bak og sove.

taxfree butikken er ganske ok stor. Har ofte gode tilbud.

har tatt superspeeden 2 gagner før så har gode erfaringer fra den. hatt buffet begge ganger fra norge og over,og bissniss seter returen. får se litt hva det blir nå,kommer ann på klokkeslettet vi skal over. og mini er nok for liten til aktiviteter omboird,bortsett fra film og ballbingen,men superspeed er en fantastsik mulighet til 3 timers hvile i bilkjøringen, så det anbefales varmt til alle som skal den veien!

tror kanskje det blir aalbord på oss,allefall som en base,så tar vi det litt som det kommer. lyst på en dag el to i køben også,men det blir jo mest for min del,shooooppiiiing. ;)

Vi skal leie feriehus i Pøt Strandby når vi skal til Danmark i 2013, og vi gleder oss allerede[:D] Skal ta SuperSpeed Larvik - Hirtshals nedover og kjøre brua København - Malmø hjem igjen[:)]

ORIGINAL: S_C

Mine anbefalinger er

1. Øster Hurup.

2. Aalborg

3. Juelsminde

4. Odense

5. Billund

Suuupert... [:D]

Hvor bor du når du er i Danmark? Er jo så masse å velge mellom, tenker på feriehus, feriesenter, hotell, hytte osv osv...[8|][;)]

Har prøvd forskjellig. Har hatt hytte de fleste gangene...da har vi leid via Novasol, sol og strand, dansommer. De to siste årene har vi vært på feriecenter. Det var veldig enkelt og greit. Slipper å tenke på utvask og slikt. Har bodd en gang på hotell, men det var så fælt at det gjør vi ikke igjen. En må nok inn i de større byene for å få skikkelig hotell. Hyttene vi har leid har vært store flotte hytter som vi har bodd to familier i. Er jo uendelig mange å velge mellom.

Back
Topp