Ferieplaner sydentur?

mammatil_to

Andre møte med forumet
Da er sommermånedene kommet i allefall men varmen er her ikke. Vi har ikke planlagt noe sydentur eller ferietur i det heletatt ennå, men sambo har hinta frampå at han kanskje kunne tenkt seg ei uke til syden i sommer (midten av juli). Jeg har tenkt litt fram å tilbake på dette, og ser både positivt og negativt på en sydentur så langt ut i svangerskapet (jeg har termin 2 oktober).
Så derfor lurer jeg litt på om det er noen  her som har reist til syden i tidligere svangerskap, rundt mnd 7?
Så lurer jeg på hva planene deres er for sommeren?:)

Jeg trenger ikke noen lærepenge om at jeg kan reise til syden når som helst ellers men ikke nå osv, for jeg ser mange av ulempene, jeg lurer bare rett å slett på om det er noen av dere her som har reist tidligere, og hvilke planer dere har for sommeren :)

Har ikke vært i utlandet i tidligere svangerskap, men vi tenkte nå på å ta en restplasstur i midten av juni. Jeg er ikke så langt på vei som deg da.

Eneste jeg tenker er at det kanskje blir litt varmt mtp en stor mage, men vi vet hvordan forholdsregler vi må ta, å da er det bare å holde dem så går det nok helt fint :D
Jeg tenker det blir kos med en liten sydentur før vi blir en familie på 4 :)

Vi reiser til Paris i slutten av juni, da er jeg i uke 27 og jeg gleder meg! :-) Det blir nok varmt, men mye vann og skygge gjør susen. Jeg er for å leve livet så normalt som mulig og gjøre de tingene man vanligvis ville gjort så sant man har et normalt svangerskap. Å være gravid er jo tross alt en normaltilstand, og det gjelder bare å lytte til kroppen sin;-) Jordmor rådet meg til å ligge unna de drøyeste gourmét-rettene, rå/ubehandlet mat og uvasket frukt og grønt på reise, ellers kose seg. 
God tur til syden om dere reiser, og nyt sommeren:)

Reiser til Bulgaria 3 juli :) Trenger virkelig litt sol og varme!!! 

FrøkenJulie skrev:
Vi reiser til Paris i slutten av juni, da er jeg i uke 27 og jeg gleder meg! :-) Det blir nok varmt, men mye vann og skygge gjør susen. Jeg er for å leve livet så normalt som mulig og gjøre de tingene man vanligvis ville gjort så sant man har et normalt svangerskap. Å være gravid er jo tross alt en normaltilstand, og det gjelder bare å lytte til kroppen sin;-) Jordmor rådet meg til å ligge unna de drøyeste gourmét-rettene, rå/ubehandlet mat og uvasket frukt og grønt på reise, ellers kose seg. 
God tur til syden om dere reiser, og nyt sommeren:)

Enig med FrøkenJulie!
Så sant formen tilsier at man kan reise en tur til varmere strøk, så er ikke svangerskapet en hindring.:)

Vi har tatt oss ut ferie de neste to ukene, og regner med å hive oss med på et fly som går sørover. Jeg holder meg til europeiske land jeg da, og føler at det er trygt. Skal til sjekk hos legen før avreise, og vil ha med meg et skriv fra han om at jeg er reisedyktig og hvor langt jeg er på vei. Vil ikke risikere å bli stoppa når jeg skal hjem fordi noen i utlandet syns jeg ser klar ut til å kalve.;)

God sommer til dere alle sammen!!!

Back
Topp