Ferieplaner for sommeren?

***Mariana***

Flørter med forumet
Har dere begynt å legge ferieplaner for sommeren? Har egentlig tenkt at vi tar det som det kommer i år, men vil jo gjerne finne på noe koselig for 6-åringen, men ikke legge for store planer før babyen er her, og vi ser hvordan ting går... tenker det er dumt å planlegge f eks en bilferie hvis babyen ikke liker bilkjøring, osv...

Noen som har noen gode forslag? Tenker evt Dyreparken i Kristiansand, Hunderfossen, eller kanskje en Danmarksferie....

Har bare litt dårlig erfaring med null planlegging, da blir det ofte lite ut av ting...

Håper på en sydentur i høstferien heller... :)

Vi har jo familie i Danmark, så den saken er som regel grei ;) Blir alltid et par uker der nede hver sommer. Mange fine strender, dyrehager og sommerland, og ikke så store avstander mellom noe som helst. Alltid likt Danmark :) Også trenger det nødvendigvis ikke planlegging månedsvis i forveien; det er mange muligheter for overnatting som lett lar seg booke i Mai f.eks, når du vet litt mer om hvordan baby er :)

Jeg drømte egentlig om en sydentur til høsten, men ettersom jeg må ta ut ferie i November og Desember for å strekke ut permisjonen så går nok ikke det. Jeg mister alle lønnstillegga mine, og det tror jeg ikke vi har råd til.. Vi får heller se an når den tid kommer :)

Siden hele min familie bor i utlandet (eller kun jeg bor i Norge ;)) kommer alle opp i juli/august. Da skal vi ha barnedåp. Vi får legge noen planer sammen med dem. Korte dagsturer eller bare masse lek og bading.

Guttene skal nok på noen teltturer. Vet ikke enda om jeg og snuppa skal være med...
Så skal vi ned til familien min i Jula og må spare litt penger til den turen.

1 uke i feriehus i Danmark i starten av Juni med et vennepar med barn og 1 uke på Gran Canaria i slutten av August.

Vi kommer nok til å ta en tur til Gøteborg, 5 åringen vil det gjerne. Ellers får vi se det litt ann, har all familie rundt oss, så blir nok hjemme mye med bading og små turer.

Vi skal pusse opp :) Gleder meg faktisk, har ikke noe reisebehov i sommer, men tror jeg tar en tur til Danmark på forsommeren for å besøke venner :)

Vi vet vel hvor vi skal, men har ikke bestilt noe hotell eller slikt enda. Her blir det dyreparken i Kristiansand, og familietur til stockholm. :-)

Back
Topp