Feriepenger!

Frk. Snopesyk

Forumet er livet
Leser jeg nav sine sider rett, når jeg leser at man bare får feriepenger for 2 måneder av permisjonstiden??

12 eller 15 uker.. avhenging om du har 80 eller 100% lønn

Med mindre du får lønna utbetalt av arbeidsgiver, da får du feriepenger som vanlig.

Æsj, den er lei! Blir ikke mye ferie på meg i år da[&:]

denne skjønte jeg ikke helt....hvor mye får man egentlig?

Desverre er det sånn.. Noe jeg ikke forstår.. Jeg må jo ta ut 4 uker ferie i år uansett.. Hva skal man leve av da liksom?

ORIGINAL: me84

denne skjønte jeg ikke helt....hvor mye får man egentlig?

Dette står på nav sine sider:
Har du mottatt svangerskapspenger, vil du i slutten av mai året etter motta feriepenger av ytelsen. Det gis feriepenger for de første 64 dagene av stønadsperioden. Feriepengene utgjør 10,2 prosent.

[&:][:'(]

ORIGINAL: MiniMoi

Desverre er det sånn.. Noe jeg ikke forstår.. Jeg må jo ta ut 4 uker ferie i år uansett.. Hva skal man leve av da liksom?

Ja, var det jeg lurte på og. Er jo ikke mange lappene man får da. Dekker jo såvidt husleia.

Stemmer nok det ja[&:] Jeg er sjeleglad jeg har fått foreldrepenger direkte fra arbeidsgiver!

Det er ikke mange tusenlappene for å si det sånn..mener jeg fikk 5000,- i ferie penger når jeg hadde permisjon med snuppa..pengene kom i mai, så fikk de ved siden av vanlige perm pengene den mnd og hadde perm frem til august og da gikk jeg rett i jobb..kan ikke ta 4 uker ferie på 5000,- utrolig teit løsning[:'(]

10,2 prosent ut av de første 64 dagene av permisjonen?? det er jo ingenting ! trodde man fikk som vanlig bare at det ble jo mindre pga 80% i 1 år permisjon

Back
Topp