feriepenger...

sorciere_

Forumet er livet
VIP
det året vi er ute i permisjon... tjener vi opp feriepenger av det vi får utbetalt i permisjonstida?

bare for de 12 første ukene om Nav betaler ut permisjonspenger til deg. Om arbeidsgiver forskudterer permisjonspengene har du rett på feriepenger for alt[;)]

ORIGINAL: **lykkeliten**

bare for de 12 første ukene om Nav betaler ut permisjonspenger til deg. Om arbeidsgiver forskudterer permisjonspengene har du rett på feriepenger for alt[;)]

Jeg ble litt nysgjerrig her... kan du utdype deg litt mer ang det å forskudtere permisjonspengene?

ja men om nav betaler ut er det ikke mye du får,.. en viss prosent av de 12 eller 15 første ukene avhengig av dekning på 80 eller 100 prosent

ORIGINAL: chicka mom

Jeg ble litt nysgjerrig her... kan du utdype deg litt mer ang det å forskudtere permisjonspengene?

at arb giver betaler ut permisjonspengene, så får de tilbake fra nav

ORIGINAL: chicka mom

Om arbeidsgiver betaler deg lønn i permisjonstiden (som da blir permisjonspenger) og arbeidsgiver får tilbakebetalt av NAV, istedenfor at du får utbetalt permisjonspenger fra nav, skjønner?

Ja, dersom arbeidsgiver betaler får de det refundert av trygdekontoret i etterkant.

oookeij. takk for forklaringa :) nå var jeg klokere [;)]

er den ordninga som vart gjort for ei som nettopp er ferdig med permisjonstida si, så det høyres jo kjempebra ut;)

Back
Topp