Feriepenger

Sisi

Flørter med forumet
Hei.Noen som vet? Får man fullt med feriepenger neste sommer? Eller kun for så så mange stønadsuker av foreldrepengene?

Hei.Noen som vet? Får man fullt med feriepenger neste sommer? Eller kun for så så mange stønadsuker av foreldrepengene?
Hvis du får foreldrepenger fra arbeidsgiver så får du fullt med feriepenger. Hvis du får foreldrepenger fra NAV får du kun for 12 uker. (15 ved 80% uttak)

Ok. Jeg jobber i kommunen. Og kommunen forskutterer. Men hvorfor vil de da gi meg fullt med feriepenger.. hvis de da kun får igjen for 12 uker fra NAV.

Ok. Jeg jobber i kommunen. Og kommunen forskutterer. Men hvorfor vil de da gi meg fullt med feriepenger.. hvis de da kun får igjen for 12 uker fra NAV.
Du må nesten høre med arbeidsplassen din for å være sikker, men for de aller fleste er det en del av tariffavtalen. ☺️

Jobber i privat sektor (og er til og med den eneste i bedriftens historie som har hatt mammaperm, haha!)

Jeg kommer til å få 12 uker fra nav pluss det jeg opparbeider meg før permisjon (og etter). Det blir jo litt som når man går sykemeldt.

Som oliventre nevner så er det sikreste å spørre arbeidsgiver, noen har spesielle avtaler og goder osv.

Jobber selv i kommunen og får utbetalt fullt med feriepenger. Heldigvis noen goder :hilarious:

Back
Topp