Feriepenger...

LillianneLie

Forumet er livet
VIP
Halve 2010 jobbet jeg på et sykehus. Deltid 4 av mnd, fulltid 2.

Trodde da jeg skulle få utbetalt feriepenger fra dem nå i juni som kommer, men da jeg ringte lønnskontoret for å endre kontonummeret mitt sa de at de hadde jeg allerede fått utbetalt - det trodde hvertfall hun jeg snakket med[8|]

Så da bare lurer jeg, kan dette stemme? Ble usikker når hun hadde så lite peiling hun jeg snakket med. Er det virkelig steder man ikke får feriepenger fra?[:)]

Spiller ingen stor rolle, men er i såfall snakk om 10 000, så litt greit å vite om de kommer eller ikke bare[:)]

Nå skal det sies at jeg ikke har fulgt med på lønnsslippene mine i det hele tatt da de var uforståelige deluxe, så for den del kan jeg ha fått dem utbetalt[:)]

Når man jobber bare deler av året en plass er det slettes ikke uvanlig å få utbetalt feriepengene når man slutter. Jeg jobbet på sykehus i fjor fram til februar og fikk da utbetalt feriepengene for året før samt jan+feb året jeg sluttet.. Med mange ansatte er det enklere om man får de som har sluttet "ut av systemet".. Be de sende kopi av siste lønnslipp til deg.. Uansett viktig lærdom for deg, det er alltid viktig å sjekke lønnsslippene sine og spesielt når man er deltidsansatt/ekstravakt... Skjønner du ikke lønnsslippen så be noen om hjelp og få den forklart..

Back
Topp