Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Vugge
ORIGINAL: inghan
Jeg var sykemeldt hele svangerskapet mitt, surt hvis jeg skal få igjen så lite :s
Du får ikke for hele svangerskapet. Er 12 uker (mener jeg) som de sier over her...
ORIGINAL: Tåkeliten
Reglene er sånn at om det er arbeidsgiver som utbetaler sykepenger, svangersskapspenger eller foreldrepenger så får du feriepenger på hele beløpet.Er det derimot NAV som utbetaler pengene direkte til deg så får du bare feriepenger opp til tolv uker av perioden du får feriepengeberegning ut fra (muligens femten uker om man har åtti prosents dekningsgrad på foreldrepengene, men litt usikker på det)
Så lønner seg uten tvil å ha en arbeidsgiver som forskutterer.
ORIGINAL: Pearl
ORIGINAL: Tåkeliten
Reglene er sånn at om det er arbeidsgiver som utbetaler sykepenger, svangersskapspenger eller foreldrepenger så får du feriepenger på hele beløpet.Er det derimot NAV som utbetaler pengene direkte til deg så får du bare feriepenger opp til tolv uker av perioden du får feriepengeberegning ut fra (muligens femten uker om man har åtti prosents dekningsgrad på foreldrepengene, men litt usikker på det)
Så lønner seg uten tvil å ha en arbeidsgiver som forskutterer.
Dette stemmer ikke.. Det er ingen automatikk i at man får fulle feriepenger bare fordi arbeidsgiver velger å forskuttere syke/svangerskap/foreldre penger.. Det er helt og fult opp til arbeidsgiver da dette er rent tap for ham da han bare får refundert for 48 dager for sykepenger og 12/15 uker for foreldrepenger.. En del arbeidsgivere som f.eks stat og kommune har i sine avtaler at man skal ha fulle feriepenger, mange private bedrifter har det IKKE....