Feriepenger sykmeldt

Care-bear

Gift med forumet
Maiblomstene 2017
Kan noen gi meg dette inn med teskje?
Har skjønt at jeg får feriepenger i mai og det blir regnet 10,2 % isteden for 12-13.

Vil jeg få for hele året? Har vært borte fra jobb siden februar,en del svangerskapspenger og resten sykmeldt.

Leste et sted at man bare får for 48 dager,er det gamle regler?

Og hvordan er det med halv skatt i desember?

Spørs jo helt om du får betalt av nav eller arbeidsgiver det.

Hvis du får fra nav så får du kun feriepengegrunnlag for de 12 første ukene du er sykemeldt...

Får kun for de første 48 dagene uavhengig av om disse er sykemelding, svangerskaps penger eller permisjonspenger. Så det vil si at en får ganske lite penger :(

Jeg skal ha foreldrepenger av jobben, og de sier også at man bare får for 12 uker, slik som på nav.
Fikk betalt av jobben. Fikk alt av feriepenger som vanlig. Heldigvis. 12 uker er ikke særlig.

Jeg skal ha foreldrepenger av jobben, og de sier også at man bare får for 12 uker, slik som på nav.

Det er opp til hver enkelt arbeidsgiver om de betaler ut mer enn nav refunderer

Stemmer at du kun får 10,2 % av de første 48 dagene dessverre.

Har aldri fått mer enn 10,2 % selv om jeg har jobbet jeg da:p

Å herregud,man blir straffet for å være syk i Norge :o

Er nok mye bedre her enn mange andre land. Vi får i det minste full lønn selv om vi er syke ;)
Og vi bruker jo mindre på transport og når vi ikke må til og fra jobb

Hos meg står det normalt feriepengegrunnlag, så kommer kanskje an på om man er ansatt privat eller kommunalt?
Kommer nok heller an på arbeidsgiver. Man har ikke krav på fullt grunnlag selv om man får fra dem, fordi de får ikke betalt noe mer tilbake fra NAV, men mange arbeidsgivere er snille og gir fullt opp allikevel

Nei.. men man velger jo ikke å være hjemme:(

Utrolig mange som utnytter systemene tror jeg, dessverre.

Dessuten, når man jeg sykemeldt når man egentlig skulle hatt ferie f.eks, så vil man jo få betalt som normalt da og istedenfor at betalingen stopper opp, så da vil man jo egentlig ikke tape på det. Og ingen kan pålegge en å ta ut ferien man ikke har fått betalt for.

Back
Topp