Feriepenger + sykepenger?

hufsetufsa

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Hei! Har en diskusjon med mannen og vi blir ikke helt enige :p jeg er sykemeldt og har vært det siden mars. På grunn av det fikk jeg ikke videre kontrakt (grunnlag for en annen diskusjon det). I alle fall, jeg får sykepenger utbetalt fra NAV.

Har nå fått feriepenger fra tidligere arbeidsgiver, og jeg mener at det har ikke noe å si ifht til sykepenger, men at de får jeg som normalt? Altså, hvis jeg hadde vært på jobb hadde jeg jo hatt normal lønn for juni + feriepenger jeg tjente opp i fjor. Mannen mener at "det er jo slettes ikke sikkert". Blir så frustrert fordi han ikke skjønner hva jeg mener og bare drar fram påståeligfjeset sitt. Haha!

Du får sykepenger som normalt ja, du er jo fortsatt sykemeldt :) Hadde du tatt ferie, så hadde du ikke fått sykepenger, men det er noe helt annet ;)

Man får kun utbetalt feriepenger for de 48 første arbeidsdagene av sykemelding, så det er ikke fullt opp nei.
Beregningen av sykepenger er vel derimot medregnet feriepengene for i fjor. Er ihvertfall slik jeg har fått det, og har fått litt mer utbetalt pr mnd enn når jeg har jobbet:)

Du vil få utbetalt full lønn hver mnd, uavhengig av feriepengene for i fjor, men feriepengene neste år blir altså ikke det samme som om du hadde jobbet dessverre.

Ang grunnlag for ikke videre kontrakt bør du absolutt ta dette videre, for det har ikke arbeidsgiver lov til!

Last edited:
Nei vet at neste år blir litt mer skralt... Men glad for å gå bekreftet at jeg ikke får mindre i sykepenger selv om jeg får feriepenger.

Back
Topp